startstop

Najnovší model Alpina B8 Gran Coupé 2021 je tu!

BMW ALPINA B8 Gran Coupé US Specification

Nemecká tuningová firma Alpina si opäť vzala do parády ďalšie BMW. A tým je rada 8 Gran Coupé, ktorá prichádza s V8 pod kapotou a so silnejším výkonom.

BMW ALPINA B8 Gran Coupé

Hneď keď sa na novú Alpinu pozrieme, všimneme si tradičné úpravy štýlu ako to má firma Alpina vo zvyku. Agresívne spodné prívody vzduchu, nový predný splitter s nápisom ,,ALPINA”. A samozrejme aj 21-palcové Alpina disky s na mieru vyvinutými pneumatikami Pirelli 245/35R21 vpredu a 285/35/R21 vzadu. Pneumatiky dostali systém potlačenia hluku, ktorý dopomáha udržovať pneumatiky vždy lepkavé aby čo najlepšie držali v zákrutách a udržovať tiež menej hluku v interiéri. Za krásnymi diskami sa ukrývajú veľké brzdy Brembo. Štvorpiestikové strmene vpredu a vznášajúce sa strmene vzadu.

Na zadnej časti vozidla sa pridal čierny lesklý difúzor a 4 koncovky výfuku, ktoré sú umiestnené v zadnom nárazníku. Pridal sa aj zadný spojler. Konkrétny model je lakovaný v krásnej farbe Alpina Green Metallic, ale existuje na výber aj modrá metalíza Alpina.

Hlavná zmena sa ale nachádza pod kapotou

Motor prešiel niekoľkými úpravami Alpina, ktorá zahŕňa výmenu piestov, chladiča, sacieho potrubia, výfukového systému a pridanie dvoch väčších turbodúchadiel.

Vďaka všetkým tým zmenám, vytvárajú výkon 612 koní a až 800 Nm. Dokonca disponuje aj zosilneným výfukovým systémom z nehrdzavejúcej ocele špecifickým pre firmu Alpina, ktorý je navrhnutý tak aby vylepšil špičkový zvuk veľkej 4,4-litrovej V8. K prenosu všetkých síl na kolesá prispieva 8-stupňová automatická prevodovka ZF, ktorá sa nachádza aj v modeli M850i. Lenže s úpravou Alpina sa prekalibroval aj softvér a vylepšil menič krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť by mala dosahovať 324 km/h.

Samozrejme pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom systému xDrive nechýba ani v prípade novej Alpina B8. Zadný diferenciál s obmedzeným preklzom pomáha odblokovať dynamické schopnosti B8 v zákrutách. K dispozícii je aj riadenie všetkých kolies so systémom aktívnej kontroly kinematiky ZF. Čo v podstate znamená, že zadné kolesá budú pri nízkej rýchlosti smerovať až 2,3 stupňa buď proti prednej náprave, alebo pri vysokej rýchlosti s prednou nápravou.

Nový vylepšený podvozok

Alpina vylepšila aj podvozok a zavesene kolies. Auto je posadené nižšie s tuhšími pružinami Eibach, pre lepšiu ovládateľnosť na ceste a pre väčšiu presnosť. Alpina má ,,čarovný” spôsob, ako zvýšiť pevnosť vozidiel a byť pohodlnejšie oproti Bmw. Nie sme si istý o aký druh čarodejníctva ide ale očakávame, že ich bude mať aj Alpina B8 Gran Coupé. Tak tiež tuhšie uchytenia vpredu aby bola B8 stabilnejšia pri zmene jazdného pruhu. Získava aj tuhšie predné a zadné stabilizátory, ktoré chránia cestujúcich od náklonu vo väčších zákrutách.

Aké zmeny sa udiali v interiéry?

Interiér je čalúnený v bohatej koži a volant je potiahnutý charakteristickou kožou Alpina LAVALINA. Nevyzerá až tak odlišne od interiéru M850i. Virtuálny kokpit s nápisom Alpina na displeji a zadná časť interiéru je taktiež 4 miestna. Pri páke sa nachádza ovládač s logom Alpina na vrchu a pod ním plaketa Bmw Alpina B8, čo tiež charakterizuje daný model.

Podľa informácii bude nová Alpina dostupná za 161.200€ pri čom je lacnejšia než Bmw M8 Gran Coupé Competition a ponúka oveľa viac a je exlúzivnejšia. Na americký trh sa dostane na Jar 2021. K nám do Európy až v Júli tohto roku.

Exit mobile version