Nové EQS sa môže pochváliť titulom, ktorému momentálne podľa Mercedesu nedokáže žiadne auto konkurovať. Je naozaj Mercedes EQS to najviac aerodynamicky efektívne auto na svete ?
Aerodynamicky najefektívnejšie vozidlo od Mercedesu bude predstavené oficiálne 15. apríla a bude už štvrtým prírastkom do rodiny EQ. Referenčné číslo, merané v najmodernejšom aerodynamickom tuneli Mercedes-Benz v nemeckom Sindelfingene, stavia nový hlavný model EQ pred súperov limuzín s elektrickým pohonom a spaľovacím motorom.
V januári tohto roku Tesla deklarovala aerodynamický koeficient na hodnote 0.208 pre svoj faceliftovaný Model S. Model EQS s hodnotou 0.20 teda poráža v aerodynamike Teslu a stáva sa tak najlepšie aerodynamicky zvládnutým modelom. Skvelá aerodynamika modelu EQS vznikla aj vďaka kombinácii 19-palcových kolies AMG so športovým jazdným módom.
EQS na novej platforme
Tento model je vôbec prvým vozidlom Mercedes-Benz na platforme s názvom EVA. Táto platforma by mala slúžiť aj pre ďalšie plánované modely EQE limuzína, EQE SUV a v neposlednom rade EQS SUV.
Nová platforma využíva architektúru v štýle “skateboard”, ktorá umožnila spoločnosti Mercedes-Benz dodať luxusnému sedanu vlastné výrazné proporcie kabíny, A-stĺpiky umiestnené viac vpredu, kratšiu prednú kapotu a zadnú časť podobnú s najnovšou triedou S s výrazne klesajúcou líniou strechy. Výrobca tento dizajn nazýva „ línia jedného luku“. Cieľom je disiahnuť vzhľad kupé s krátkymi prevismi.
Každá kontúra má svoj význam
Nové EQS má veľmi hladký povrch karosérie bez významných záhybov a kriviek. Je to kľúčový prvok na dosiahnutie tak nízkeho aerodynamického koeficientu. Dôležitým prvkom je nízko položená predná časť vozidla s plne uzavretou čiernou mriežkou. Tá bola predstavená už počas premiéry konceptu EQS v roku 2019.
Predné hrany masky sú výrazne skosené, aby čo najviac zmenšovali čelnú plochu. Chladiacke kanály majú vzduchové uzávery, ktoré sa otvárajú a zatvárajú na základe požiadaviek na chladenie pohonu a bŕzd. Kapota veľkej elektrickej limuzíny má uhlopriečku až 5 metrov. Jej aerodynamika je oveľa lepšie prepracovaná ako pri triede S. Kapota je navrhnutá tak, aby ju majiteľ nemohol nijakým spôsobom otvoriť. Kapota sa bude dať otvárať len počas servisného zásahu a pomocou špeciálneho náradia.
Dvere v zadnej časti vozidla sú bezrámové a majú podobne ako trieda S zapustené kľučky. Odhliadnuc od triedy S, EQS disponuje aj veľkými dverami batožinového priestoru v štýle fastbacku. Zadné svetlá sú podobné tým z modelu EQC a aj nedávno predstaveného modelu EQA. Ide teda o špecifický dizajnový podpis pre modely EQ.
Nadčasový dizajn plný technológii
Interiér vozidla má svoju vlastnú a jedinečnú palubnú dosku, ovladácie a ozdobné prvky. Volant nesie podobný štýl ako už v spomínanej triede S. Stredom prechádza vysoko položený stredový tunel s viacerými úložnými priestormi. Zákazníci si budú môcť do EQS navoliť nový digitálny MBUX Hyperscreen, ktorý sa bude skladať z trochu samostatných displejov. Sú umiestnené za spoločným zakriveným panelom so šírkou až 141 cm a sú ovládané najnovšou verziou operačného systému MBUX.
Ďalším prvkom výbavy je head-up displej s rozšírenou realitou, systém priestorového zvuku Burmester s 15 reproduktormi a takisto aj systém Energizing Air Control. Prevedenie AMG prinesie športové prvky s prepracovanými prednými sedadlami.
EQS tak bude ponúkaný s komplexným zvukovým balíkom so štyrmi režimami: Silent, Silver Waves, Vivid a Roaring Pulse. Posledný menovaný je navrhnutý tak, aby do reproduktorov replikoval zvuk tradičného spaľovacieho motora.
Model EQS tak obohatí modelovú radu EQ nemeckej značky. Prinesie kopec noviniek a nových technológii a rozšíri tak ponuku luxusných elektrifikovaných modelov značky.