Spoločnosť sa od roku 2025 pripravuje na prekvapivú cestu vpred. Bude sa musieť zmeniť celá zostava modelov Jaguaru a to v relatívne krátkom čase. Ale dovtedy budú musieť elektrifikované pôvodné modely kupujúcich stále niečím novým lákať.
Možno by sa potom tento nový plug-in hybridný variant modelu F-Pace – automobil, v ktorom spoločnosť Jaguar zarobila na šialenstve okolo modelov SUV – mohol zase stať najchytľavejšou verziou najdôležitejšieho automobilu Jaguar. Jeho označenie Badged P400e sa zhoduje s významnou aktualizáciou v polovici životnosti pre najväčšie SUV značky.
Ako je to s výkonom ?
Aj keď sa jedná o úplne novú verziu modelu F-Pace, zdroj energie je veľmi dobre známy. Plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo P400e využíva verziu 294 koní s 2,0-litrovým benzínovým štvorvalcom Ingenium od spoločnosti JLR, ktorý sa spolu s elektrickou asistenciou používa vo všetkých modeloch Jaguar Land Rover s označením P400.
Batéria s výkonom 17,1 kWh je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru a vysiela energiu do elektromotora s výkonom 141 koní, ktorý poháňa prednú nápravu. F-Pace P400e môže byť poháňaný iba na elektrický pohon s maximálnou rýchlosťou až 140 kilometrov za hodinu – alebo čo je dôležitejšie, dojazdom až 53 kilometrov – uvedením vozidla do režimu EV.
Štandardné je nabíjanie 32 kW jednosmerným prúdom, takže pri použití rýchlonabíjačky nabitie na 80 percent bude trvať zhruba 30 minút.
S výnimkou nabíjania jednosmerným prúdom, ktoré často nie je súčasťou hybridných vozidiel typu plug-in, sú to v podstate štandardné parametre pre plug-in hybridné SUV tejto veľkosti a ceny.
Hybrid vs. EV režim
So špičkovým výkonom na úrovni 398 koní a krútiacim momentom 640 Nm si záujemcovia, ktorí nie sú presvedčení o výkone štvorvalca vo veľkom SUV, nemusia robiť starosti, pretože disponuje veľkou silou. Ale skôr než začnete skúmať kombináciu benzínovej a elektrickej energie, pravdepodobne začnete skúmať režim EV.
Aktivuje sa stlačením nového tlačidla na prepracovanej stredovej konzole modelu F-Pace. Rozbieha sa ticho a bez väčších problémov s rýchlosťou po meste a na pomalších cestách. Ak však chcete lietať po diaľnici a neprodukovať žiadne emisie CO2, musíte byť trpezliví.
Facelift aj v interiéri
Nech už je kdekoľvek, rozsiahla aktualizácia interiéru predstavená v rámci faceliftu aj naďalej ohromuje, vďaka inteligentnej novej 11,4-palcovej dotykovej obrazovke infotainmentu Pivi Pro, ktorá predstavuje obrovské vylepšenie pôvodného nastavenia. Priestranná kabína vyžaruje kvalitu a nový dizajn, ktorý sa zlepšil na všetkých správnych miestach.
Pohonné ústrojenstvo P400e je k dispozícii v niekoľkých úrovniach výbavy (S, SE a HSE, každá so športovo vyzerajúcimi variantmi R-Dynamic), ale iba základné modely S a R-Dynamic S sa dostali pod prahovú hodnotu CO2 50 g / km – dôležitý bod pre všetkých potenciálnych ekologicky zmýšľajúcich záujemcov.
Jaguar svojim smerovaním jednoznačne naznačil, že svoju budúcnosť vidí v elektromobiloch. Do roku 2025 však chce ponúkať stále zaujímavé modely pre svojich zákazníkov a neznížiť predajné čísla.