Lexus sa vo veľkej miere zameral na hybridy a od začiatku sa im darilo. Potom sa to trochu zaseklo. LF-Z je koncept automobilu novej fázy čisto elektrických vozidiel značky.
V pláne nie je len jedno auto, LF-Z má slúžiť aj ako inšpirácia pre nový dizajnový jazyk. Tento vzhľad sa uplatní pri zavedení zhruba 20 úplne nových modelov do roku 2025, pričom všetky budú hybridné, PHEV alebo plne elektrické.
Nulové emisie a zaujímavý dojazd
LF-Z Electrified, kde Z znamená nulu, rovnako ako nulové emisie. Dôležitejšie je, že má silné elektrické parametre a vyzerá veľmi pútavo. Sedí na úplne novej elektrickej platforme s batériou pod podlahou.
Lexus zverejnil presné špecifikácie tohto konceptu, čo je nepochybným znamením, že to vlastne nie je koncept, ale jemná ukážka sériového vozidla (aj keď chýbajú niektoré komponenty ako napríklad stierače).
Ako je to s výkonom ?
Predný a zadný motor má celkový výkon 543 koní a z 0 na 100 km/h sa dostane do troch sekúnd. Systém 4WD dostal špeciálny názov „Direct4“, čo je druh vektorovania krútiaceho momentu. Ale detailov je zatiaľ málo, takže na ostatné údaje si musíme ešte počkať. Cieľom je podľa nich „lineárna reakcia”, ktorá je verná zámerom vodiča“, čoho fanúšikmi budeme pravdepodobne všetci.
Revolučnejšie je riadenie, ktoré je kompletne vedené – “by wire”. Je to priamejšie pri nízkej rýchlosti, ale stabilnejšie na diaľniciach vo vyšších rýchlostiach. Tento druh riadenia otvára tiež možnosť lepšej kontroly šmyku.
Rovnako ako čokoľvek iné, podpis spoločnosti Lexus bolo takmer strašidelné ticho a kultivovanosť. To sa náramne hodí k elektromobilite. Batéria konceptu je plochá pod podlahou a motory sú zbalené v blízkosti náprav a nie je v nich žiadna prevodovka. To všetko udržuje hluk na nízkej úrovni a robí jazdu pokojnou ale dynamickou.
Náznak budúcnosti
Dizajn je ostrejší, ako sme zvyknutí, so širším postojom kolies. Predná maska pôsobí ako celok dynamicky a ukazuje smerovanie dizajnu značky do budúcnosti. LF-Z bude jednoznačne nabité modernými technológiami. Patria sem virtuálne zdieľateľné kľúče, AR HUD, kľučky dverí, ktoré sa pri dotyku vysúvajú a elektrochromická sklenená strecha.
V súčasnosti je spoločnosť v Európe porážaná v predajoch spoločnosťou DS. V čase, keď LF-Z dorazí, bude mať nových nóbl elektrických rivalov v triede crossoverov oveľa viac. Napríklad BMW iX , Porsche e-Macan, ako aj všetkých existujúcich. Uvidíme, ako sa značke z Japonska bude v tejto nabitej konkurencii dariť. Značka jednoznačne potrebuje nový impulz a LF-Z môže byť pre nich to pravé orechové.