Po drobných minuloročných vylepšeniach sa najpredávanejší model automobilky Jeep dočkal ďalšieho faceliftu. Jeep Compass sa viac zameriava na európsky trh a krok vpred nespravil len v bezpečnosti ale aj v technológiách a funkčnosti.
Predajné úspechy kompaktných vozov v kategórií SUV nemožno prehliadať. V roku 2017, keď automobilka Jeep priviedla na trh aktuálnu generáciu svojho modelu Compass, pravdepodobne ani netušili aký úspech zožne tento model. Stal sa dokonca najpredávanejším modelom značky v európe, pričom tvorí približne 40% tamojších predajov automobilky.
Najväčšie zmeny sa udiali v interiéri.
Modernizovaný Jeep Compass sa prispôsobil aktuálnym trendom v oblasti interiérov. Po novom v ňom nájdeme dominantnú, čiastočne voľne stojacu obrazovku multimediálneho systému s uhlopriečkou 8,4″ alebo 10,1″ v závislosti od zvoleného stupňa výbavy, pričom tomuto displeju sekunduje digitálny prístrojový štít, ktorý v štandardnej výbave nájdete až vo vyšších špecifikáciách. Jeep vynovil aj stredový tunel, ktorý je teraz vyšší a skrýva takmer 5 litrový odkladací priestor v lakťovej opierke. Európskym klientom má byť prispôsobený aj výber materiálov, ich kvalita a celkové spracovanie.
Uconnect 5.
Jeep Compass je prvým modelom značky v rámci Európy, ktorý prináša poslednú generáciu multimediálneho systému Uconnect 5. O operačný systém sa postaral Android, pričom vďaka lepšiemu procesoru má byť až 5-krát rýchlejší ako jeho predchodca. Zákazníkom nebude chýbať bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto alebo integrované hlasové ovládanie Alexa.
Jemné zmeny zovňajšku.
V rámci exteriéru výraznejšie zmeny nehľadajte. Prednej časti naďalej dominuje horizontálne orientovaná maska, svetlomety dostali trochu kompaktnejšie rozmery a hmlovky by ste si možno ani nevšimli. Vďaka týmto krokom predok Jeepu Compass pôsobí uhladenejším a dynamickejším dojmom. Nové full-LED svetlá ponúknu o 100% jasnejšie svetlo než xenónové reflektory verzie pred modernizáciou. V zadnej časti sa zmeny dočkala len grafika svetiel.
Jazdné vlastnosti.
Aj keď je veľmi málo pravdepodobné, že sa niektorý z nových majiteľov Jeepu Compass rozhodne svojho miláčika vyvenčiť v poriadnom teréne, automobilka nezostáva svojej povesti nič dlžná a tak sa facelift Compassu vo variante Trailhawk dočkal vylepšených terénnych vlastností. Pre zníženie rizika poškodenia má zvýšené nárazníky, vyššie umiestnené hmlovky a kamerové systémy. Predsa si nechcete svoje nové auto poškriabať. Jeep myslel aj na jazdu po spevnených cestách. Asistent jazdy po diaľnici kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu a aktívneho udržiavania v jazdných pruhoch a pri parkovaní Vám pomôže 360-stupňová kamera.
V motoroch sa zmena nekoná.
Ponuka motorov prešla vlastným faceliftom ešte minulý rok, preto tentokrát zostala nepovšimnutá. Naďalej platí, že pokiaľ by ste chceli pohon oboch náprav, dostanete ho len v prípade Plug-in hybridnej motorizácie. V prípade, že sa viete zaobísť s pohonom len prednej nápravy, môžete si vybrať z dvoch výkonnostných verzií benzínovej 1.3 Turbo alebo turbodiesel MultiJet o objeme 1.6 litra. Oba Plug-in hybridy v ponuke sú kombinované s 1.3 litrovým agregátom, pričom elektromotor poháňa výhradne zadnú nápravu.
Tohtoročná modernizácia súvisí so zahájením výroby v talianskej továrni Melfi, nakoľko sa Jeep Compass do Európy dovážal z USA. Automobilka tvrdí, že sa týmto krokom modernizovaný Compass viac priblížil Európanom a čakacia doba sa tak mohla skrátiť zo 6 mesiacov na 3.