Prvé vozidlá modelu Toyota Yaris Cross sa k svojim zákazníkom ešte ani nedostali, no Toyota prichádza s „off-roadovou“ verziou Adventure.

Príchod zvýšeného Yarisu je o čosi komplikovanejší, než si japonský gigant predstavoval. Mal byť ťahúňom minuloročného autosalónu vo Švajčiarskej Ženeve, no ten sa žiaľ musel odložiť na neurčito. Premiéra vyššieho Yarisu sa tak odložila na apríl, a dodanie by malo byť v tomto roku. Je tu apríl, rok 2021 a po Toyote Yaris Cross sa akoby zľahla zem. Čakanie je však zrejme na konci, nakoľko Toyota prichádza s verziou Adventure.

Yaris Cross je oproti svojmu „menšiemu“ bratovi o 240 mm dlhší, o 20 mm širší a o 90 mm vyšší. Yaris Cross je diametrálne iný Yaris, aký máme v našich hlavách zafixovaný. Hovorí o tom aj jeho svetlá výška, ktorá je o 30 mm vyššia oproti štandardu. Podvozok je tak zdvihnutý na 165 mm. Ako tomu však bude v hierarchii značky? Prednedávnom unikli možné štúdie, že crossoverom bude aj Aygo, taktiež s dodatkom Cross. Yaris Cross sa tak bude radiť medzi spomínané Aygo Cross a Toyotu C-HR.

Najväčšími konkurnetmi tak bude nový Nissan Juke, Ford Puma, Hyundai Bayon, či Honda HR-V. Azda najväčšou výhodou pre Yaris Cross bude ponuka, ktorá zahŕňa pohon oboch náprav, AWD-i. Práve tento pohon bude ťahúňom pri predaji. Štvorkolka bude mať jazdné režimy Trail a Snow, no pracovať bude iba vtedy, keď to bude nevyhnutné. Yaris Cross bude teda plnohodnotným SUV. Odhaľuje sa pomimo iné aj Premiere Edition, ktorá má 18“ kolesá a dvojfarebné prevedenie karosérie. Interiér bude obsahovať charakteristické kožené čalúnenie. Chýbať nebude infotainment Smart Connect s bezkáblovým AppleCarPlay, či AndroidAuto.

Pod kapotou budeme môcť očakávať hybridný pohon ako je tomu pri modeloch C-HR alebo RAV4. Dvojliter, či „dva a pólku“ by sme v Yaris Cross hľadali márne. Novinka bude pracovať v Atkinsonovom cykle s 1,5-litrovým trojvalcom. V kombinácií s elektromotormi bude produkovať výkon 85 kW / 115 koní. Viac informácií sa však zatiaľ nevie. Ceny zatiaľ zverejnené neboli, objednávky by sa mali začať zbierať v druhom štvrťroku 2021.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJtoyota.eu
Predchádzajúci článokPoľský vodič sa takmer nabodol na závoru pri úteku pred políciou
Nasledujúci článokBudeme čoskoro jazdiť v taxíkoch bez vodiča?