Po prvom čisto elektrickou modely e-tron, predstavuje automobilka ďalšieho zástupcu elektrických SUV menom Q4. Predstavená bola hneď v dvoch verziách.
Po nedávno zverejnenej správe o ukončení vývoja spaľovacích motorov prináša Audi na trh elektrický model Q4 a Q4 Sportback. Dizajn oboch karosárskych verzii je typicky pre automobilku a nesie známe proporcie. Nimi sú svalnatý postoj, ostro rezané línie, či šesť uholníková maska chladiča. Model Q4 je svojimi rozmermi konkrétne dĺžkou 4,59 metra a rázvorom náprav 2,76 metra radený medzi model Q3 a Q5, čo samozrejme napovedá aj označenie nového modelu.
Tri varianty pohonu
Pre oba karosárske verzie Q4 a Q4 Sportback budú k dispozícii dve varianty akumulátorov a tri varianty pohonu. Označené budú 35 e-tron, 40 e-tron a 50 e-tron. Základná verzia ponúka batériu s kapacitou 52 kWh, ktorá ponúka celkový výkon 125 kW s krútiacim momentom 310 Nm. Tieto hodnoty zabezpečia Audi zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 160 km/h. Výkon sa prenáša na zadnú nápravu rovnako, ako aj u silnejšej verzie 40, ktorá disponuje mierne vyšším výkonom, konkrétne 150 kW s rovnakým krútiacim momentom. V tejto verzii však model zrýchli na rovnakú rýchlosť 100 kilometrov o pól sekundy rýchlejšie. Najsilnejšia verzia využíva pohon všetkých štyroch kolies quattro a využíva dva elektromotory na oboch nápravách. Predná poskytuje výkon 80 kW a zadná naopak 150 kW. Konečný výkon je 220 kW s krútiacim momentom 460 Nm. V najsilnejšej verzii zrýchli Q4 z 0 na 100 za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 kilometrov za hodinu. Pohon quattro sa v tomto prípade pripája iba v prípade ak vodič vyžaduje maximálny výkon, alebo ak vozidlo potrebuje lepšiu trakciu.
Dojazd závisí samozrejme od verzie, ktorú si zákazník zvolí. Vzdialenosť 341 kilometrov zvládne základné prevedenie modelu a vo verzii Sportback 349 kilometrov. Silnejšia verzia má dojazd predĺžený na hodnotu 520 kilometrov a najsilnejší model zas 488, respektíve 497 kilometrov. Kombinovaná spotreba energie sa pohybuje v závislosti od verzie medzi 15,6 až 20,9 kWh/100km. Pri nabíjaní vozidla automobilka hrdo uvádza, že vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu až 125 kW je možne pri ideálnych podmienkach nabiť vozidlo za 10 minút na dojazd 130 kilometrov. Vozidlo je možné nabíjať striedavým aj jednosmerným prúdom a v závislosti od akumulátorov je možné využívať rôzne nabíjacie výkony.
Nové svetlomety a rozšírená realita
Model Q4 a Q4 Sportback prídu na trh štandardne s LED svetlometmi na oboch koncoch karosérie. Za príplatok, tak ako je u Audi zvykom, bude možné zvoliť technológiu Matrix LED, ktoré ponúknu majiteľovi vozidla vybrať si zo 4 možností dizajnu denného svietenia. Interiér vozidla sa nesie v duchu klasiky v podaní automobilky Audi. Vysoký štandard ergonómie, či precízne spracovanie sú samozrejmosťou. Model Q4 však disponuje niekoľkými novinkami. Ide napríklad o volant s dotykovými plochami, prostredníctvom ktorých vodič ovláda prístrojový panel . Ovládanie informačno-zábavného systému prebieha cez centrálny displej, ktorý môže mať veľkosť až 11,6 palca a nechýba ani hlasové ovládanie. Za príplatok je možné vybaviť model displejom s rozšírenou realitou, ktorý vkladá do prostredia head-up displeja reálne pokyny niektorých asistenčných systémov a navigácie. Zaujímavosťou je, že niektoré prvky interiéru sú vyrobené z recyklovaných materiálov. V prípade športovo ladeného interiéru S line sa na sedadlá použije až 26 PET fliaš o objeme 1,5 litra.
Predpokladaný príchod na trh
Predpredaj novinky by mal byť v Európe zahájený koncom tohto mesiaca a prvé vozidlá by mali byť k dispozícii približne v polovici tohto roka. Model Q4 Sportback sa očakáva koncom leta aktuálneho roka. Cena novinky bola zatiaľ zverejnená len pre nemecký trh, kde model štartuje na čiastke 41900 eur a 43900 eur v prípade Sportbacku. Je teda evidentné, že ide o najlacnejšie elektromobily automobilky, ktoré boli doposiaľ predstavené.