startstop

Pocta pre retro model Hyundai Pony odhalená !

Hyundai Pony

Hyundai uviedol novú retro poctu svojmu prvému sériovo vyrábanému vozidlu s názvom Pony. Prepracovaná klasika si požičiava niekoľko stylingových podnetov od najnovšieho modelu kórejskej značky Ioniq 5. V skutočnosti použil Ioniq práve Pony ako východiskový bod pre svoj dizajn.

Hyundai Pony

Hranaté línie modelu Pony pôvodne vytvoril legendárny taliansky dizajnér Giogetto Giugiario. Ten bol zodpovedný aj za vozidlá ako Alfa Romeo Alfasud, Lancia Delta a originálny Lotus Esprit. Hyundai sa preto nepokúšal vylepšiť dizajn modelu Pony. Ale namiesto toho rozšíril svoje retro línie o moderné technológie.

Napríklad koncové svetlá redizajnovaného modelu Pony zdieľajú podobný podpis v tvare U ako Ioniq 5. Majú rovnakú 8-bitovú grafiku, ktorá bola bežná v čase uvedenia vozidla na trh. Predné svetlá hatchbacku boli tiež vymenené za moderné LED jednotky, ktoré sa vyznačujú originálnym dizajnom žiaroviek.

Ďalej boli bočné spätné zrkadlá automobilu spojené v prospech moderných spätných kamier, ktoré vysielajú signály do interiéru. Hyundai dokonca navrhol dizajn zliatinových diskov kolies s dobovou tématikou. Tie sú o niečo väčšie ako oceľové disky namontované na pôvodnom automobile.

Interiér dostal viacero noviniek

Vo vnútri sú zmeny o niečo hlbšie. Štandardná palubná doska bola výrazne upravená novým digitálnym združeným prístrojom, ktorý namiesto analógových budíkov pôvodného vozidla používa osvetlené elektrónky. K dispozícii je dotykový panel, ktorý zaberá rovnaký priestor ako klasický ovládač rádia a kúrenia.
Volant bol sympaticky modernizovaný, má svieže kožené obloženie a retro palcový spínač, ktorý aktivuje hlasové ovládanie vozidla. Panely dverí dostali rovnaké zaobchádzanie s modernými mäkkými materiálmi, ambientným osvetlením a reproduktormi umiestnenými na obložení z retro kože.

Hyundai sa pohral aj so stredovou konzolou s novou bezdrôtovou nabíjačkou smartfónov a neobvyklým voličom prevodovky “H-gate” citlivým na dotyk. Zdá sa, že toto posledné rozhodnutie o dizajne nie je nič iné ako návrat do minulosti Ponyho, pretože z toho, čo môžeme vypracovať, je táto pocta čisto elektrická.

Hyundai Pony
Pony hnaný elektrikou

Hyundai v skutočnosti nepotvrdil, čo koncepciu poháňa, ale číselník na ľavej strane palubnej dosky (označený ako „Pony Energy“) sa javí ako indikátor úrovne nabitia.
Hyundai má na výber z niekoľkých elektrických pohonných jednotiek. Vzhľadom na to, že batožinový priestor má stále dostatok priestoru pre „last mile mobility device“ (zariadenie pre dojazd), očakávame, že bude poháňaný jednou z menších pohonných jednotiek.

Pravdepodobnou možnosťou je elektrický motor s výkonom 134 koní od základnej verzie Kona Electric, pretože je dostatočne kompaktný na to, aby sa dal zasunúť pod kapotu alebo pod podlahu kufra.

Hyundai Pony

Hyundai takto vzdal poctu svojmu prvému sériovo vyrábanému modelu a preniesol ho o desaťročia z minulosti do súčasnosti, alebo dá sa povedať rovno do budúcnosti ?

Exit mobile version