Ferrari predstaví svoj prvý čisto elektrický model už v roku 2025. Šéf spoločnosti John Elkann sľubuje, že tento stroj „prinesie jedinečnosť a vášeň“ značky novým generáciám.
Automobilka už nejaký čas pracuje na svojom prvom elektromobile. Predtým sa však odmietla zaviazať ku konkrétnemu dátumu uvedenia na trh, pokým vyvinie vhodnú technológiu.
Nová kapitola značky
Počas prejavu na výročnom valnom zhromaždení Ferrari predseda Elkann uviedol, že firma plánuje odhaliť tento model v roku 2025. Ďalej dodal: „Môžete si byť istí, že to bude všetko, čo si vysnívate. Inžinieri a dizajnéri v Maranelle pracujú naplno pre taký významný medzník v našej histórii.”
Keď už hovoríme o širšej elektrifikačnej stratégii Ferrari, ktorá zahŕňa plug-in hybridné modely a návrat na 24 hodín Le Mans v roku 2023 s novým hyperautomobilom. Elkann dodal: „Naša interpretácia a aplikácia týchto technológií v motoršporte aj v cestných vozidlách je obrovská príležitosť ako priniesť jedinečnosť a vášeň Ferrari novým generáciám.”
Elkann neuviedol konkrétnejšie podrobnosti o EV. Minulý rok unikli patenty, podľa ktorých firma pracovala na dvojmiestnom pohone všetkých kolies. Kde by mal na každom kolese byť umiestnený elektromotor.
Vlani v rozhovore pre médiá šéf obchodnej spoločnosti Enrico Galliera uviedol, že nespustí BEV, kým elektrická technológia spoločnosti neumožní „vyrobiť auto, ktoré zodpovedá pozícii značky“. A dodal: „Ak prinesieme nové technológie, potom musíme na trh priniesť niečo nové. Takto Ferrari vždy pracovalo s novými technológiami. Vývoj novej technológie je 100% v DNA spoločnosti Ferrari. “
Kam bude smerovať Ferrari ?
Na valnom zhromaždení Elkann uviedol, že firma uvedie na trh tri nové modely v nadchádzajúcich mesiacoch, hoci o nich neuviedol žiadne podrobnosti. Elkann tiež uviedol, že Ferrari robí pokroky v hľadaní nového generálneho riaditeľa, ktorý by nahradil Louisa Camilleriho. Ten odišiel do dôchodku koncom minulého roka z osobných dôvodov. Naznačil, že nový generálny riaditeľ načrtne dlhodobú víziu spoločnosti. To sa stane na investičnom podujatí spoločnosti Capital Markets Day naplánovanom na rok 2022.
Dodal, že rok 2022 „bude tiež rokom dôležitých uvedení nových produktov na trh, najmä Purosangue (prvé SUV značky), ktoré sa ukazuje ako niečo skutočne špeciálne.“
V roku 2020 predala značka celkovo 9119 automobilov, čo bolo o 10% menej ako v predchádzajúcom roku.
Ako aj ostatné automobilky, tak aj tá so vztýčeným koňom na kapote nezaháľa a pripravuje nové technológie. Cieľom je pripraviť značku na éru elektromobility a priniesť vášeň pre novú generáciu.