Čínsky trh je pre automobilky azda jedným z najdôležitejších. Dôkazom má byť aj Ingolstadská novinka v podaní Audi A7 s dodatkom Long.
Je pravda, že väčšina ľudí v aktuálnej dobe siaha práve po kategórií SUV a na klasické sedany akoby sa zabudlo. Čínsky trh je o to dôležitejší, nakoľko je tento trh mohutný a priania zákazníkov rôznorodé. Aj keď ako sme spomenuli, že aktuálnemu trendu SUV sa nedá vyhnúť, tak aj sedany stále zohrávajú svoju rolu. Stále ide o pompéznosť, prestíž a ukázanie toho najlepšieho, čo vie automobilka dodať.
Číňania sú známi tým, že v autách potrebujú mať dostatok miesta a hlavne aj kvôli tomu sa výrobcovia snažia svoje aktuálne modely natiahnuť. Audi tomu je takisto dôkazom a v Číne sa teší obrovskej popularite. Prestíž a veľa priestoru spojili do jedného a vznikol tak naozaj zaujímavý počin.
Audi A7L bude výhradne pre čínsky trh. U nás, v Európe A7-čku poznáme ako športový fastback vyššej triedy. V Číne si však zákazníci budú môcť vybrať aj jeho predĺženú verziu , ktorá skôr pripomína luxusnú limuzínu, než športový sportback. Oproti klasickej A7 je predĺžená verzia väčšia o 107 mm. Celková dĺžka tak činí 5.076 mm a rázvor narástol o 98 mm na finálnych 3.026 mm. Najväčšieho luxusu sa pochopiteľne dostanú pasažieri cestujúci vzadu.
Novinka sa predstavila na autosalóne v Šanghaji vo verzii First Edition. Pod kapotou sa nachádza šesťvalcový agregát s výkonom 250 kW / 335 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Prenos výkonu na obe nápravy bude zabezpečený sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Zákazníci sa môžu už v štandarde tešiť na vzduchové odpruženie, či natáčacie zadné kolesá.
Nemecká automobilka tak poukazuje na dôležitosť čínskeho trhu. V ponuke sa samozrejme nachádzajú aj predĺžené modely A6, s označením A6L, či vlajková loď A8 a takisto aj jej najvýkonnejší variant S8. Oba tieto modely sú k dispozícií s dodatkom Long. Z pilotnej edície bude vyrobených iba tisíc kusov A7L.