V Číne sa spojili traja giganti a vznikol z toho minimálne na papieri veľmi zaujímavý elektromobil. Firmy SAIC, Zhangjiang Hi-Tech a Alibaba Group priviedli na svet Zhiji L7.
Či už vďaka cene alebo zaujímavým parametrom, nové elektromobily z Číny dokážu človeka zaujať. Tento, na oko sebavedomo pôsobiaci sedan Zhiji L7 počas prezentácie zaujal hneď niekoľko krát.
Neuveriteľný dojazd.
Prvou vecou, ktorá upútala pozornosť ľudí je, že výrobcovia sľubujú dojazd až rovných 1000 kilometrov. Na začiatku predaja bude novinka dostupná s menšou z dvojice bateriek, a to 93kWh. Táto kapacitná verzia by mala disponovať dojazdom 615 km podľa optimistickejšej NEDC normy. Podľa relevantnejšej WLTP by to však nemalo klesnúť hlboko pod 500 kilometrov. Druhá verzia batérie ktorú Zhiji L7 ponúkne bude mať výkon 118 kWh a tá má ponúknuť spomínaný dojazd rovných tisíc kilometrov.
Solídny výkon.
Pri prezentácií taktiež zazneli výkonnostné parametre. Za tie sa rozhodne nemusí hanbiť. Výkon by sa mal rovnať solídnym 540 koní a krútiacim momentom rovných 700 Nm. Vďaka týmto parametrom dokáže akcelerovať z miesta na 100km/h za neuveriteľných 3,9 sekundy. S takýmito číslami dokáže poraziť dokonca aj nemeckú konkurenciu, Mercedes EQS a to už je naozaj solídny výkon.
Inovácia v nabíjaní ?
Výrobcovia tvrdia o bezdrôtovom nabíjaní. Jedná sa o indukčné nabíjanie batérie a to rovno z vozovky. Aj napriek slušnému výkonu 11 kW sa doba nabíjania z 0 na 100% vyšplhala na 9 až 12 hodín. Pre užívateľa je tento spôsob nesmierne pohodlný, veď si len predstavte ako zastavíte na obed a bez toho aby ste spravili akýkoľvek úkon navyše sa vaše auto samo dobíja a z reštaurácie neodchádzate doplnený len vy, ale aj vaše auto. Samozrejme, aby to mohlo takto fungovať musí byť vybudovaná dostatočná infraštruktúra, a to je momentálne minimálne v Európe problém. Ďalším problémom tohto nabíjania je jeho nie moc dobrá efektívnosť. Počas tohto indukčného dobíjania dochádza totižto k veľkým energetickým stratám.
Typický ázijský elektromobil.
Pri pohľade na nové Zhiji L7 si človek hneď povie, že musí byť z ázie. V tom však nie je žiaden problém. Naozaj, týmto krajinám tento dizajn elektromobilov ide. Exteriér pôsobí dostatočne sebavedomo, priam až športovo. Elegantne zapracované predné svetlá pôsobia futuristicky a to isté sa dá povedať aj o zadnej časti čínskej novinky. Tam dominujú zadné svetlá, ktoré sa tiahnu cez celú zadnú časť a mierne pripomínajú zadné svetlá Aston martinu Vantage.
Minimalistický interiér.
Čo sa interiéru týka, tu výrobca stavil na minimalizmus. Síce po celej prístrojovej doske sa tiahne obrovský displej a pod ním sa nachádza ďalší, ktorý pripomína ten v najnovšej triede S, kokpit pôsobí veľmi čisto a uhľadene.