Nie je to tak dávno, čo bola predstavená vrcholná verzia amerického pickupu RAM s označením TRX. Komu je 700 koní málo, pre toho má spoločnosť Hennessey ešte extrémnejšie riešenie.
Je všeobecne známa vec, že Spojené štáty sú modlou obrovských pickupov. A megalomanstvo je spojené aj s extrémnym pohonom pod kapotou. Obe stálice, ako Ford série F a jeho najväčší konkurent RAM majú vrcholové verzie, za ktorých výkon by sa nemuseli hanbiť ani výkonné superšporty. “Zhodou okolností”, Ford aj RAM označujú najsilnejšie pickupy názvami dinosaurov: kým Ford vzdáva poctu (veloci) raptorovi, RAM zase stavil na tyranosaura.
A že nejde len o marketingový ťah, hovoria čísla. Sériový RAM TRX má pod kapotou 6,2-litrovú V8 prepĺňanú kompresorom, ktorá produkuje výkon 523 kW (711 koní) a krútiaci moment na úrovni 881 Nm. Ťažko si je predstaviť reálneho užívateľa, ktorému by tento výkon nepostačoval. No ako to už v autičkárskych kruhoch býva, našiel sa niekto, kto z TRX dokázal vyžmýkať ešte o “pár” koní naviac.
Nebude prekvapením, že hovoríme o americkej spoločnosti Hennessey Performance, ktorú preslávili výtvory s extrémnymi výkonmi. Monštrum postavené na základoch už tak dosť extrémneho RAM TRX nazvali Hennessey Mammooth 1000 a ako už názov napovedá, najviac zmien sa udialo pod kapotou.
Čo skrýva pod kapotou ?
Extrémny pickup dostal okrem nového výfukového systému najmä výkonnejší kompresor a poladený softvér. Výsledkom takéhoto zásahu je neuveriteľných 754 kW (1025 koní) a krútiaci moment 1313 Nm. Podľa spoločnosti takto upravený pickup zvládne šprint z pokoja na 60 míľ za hodinu za 3,2 sekundy a v USA obľúbenú disciplínu na 1/4 míle zvládne za 11,4 sekundy s konečnou rýchlosťou 193 km/h.
Zmeny sa odohrali aj na podvozku. Mamut je oproti T-Rexovi zvýšený o dodatočných pár milimetrov, dostal 20-palcové kolesá s terénnym obutím a nový predný nárazník, ktorému dominuje LED rampa.
Čo je však zaujímavé, v Hennessey sa z pickupu rozhodli spraviť 7-miestne rodinné vozidlo. Na korbu jednoducho pridali 2 dodatočné sedačky. Bohužiaľ, ako toto riešenie vyzerá v praxi nevieme, keďže spoločnosť je zatiaľ skúpa na ilustračné materiály.
Ak sme vám spravili chuť odlíšiť sa od všedného vozového parku na Slovensku, tak sa poponáhľajte. Hennessey vyrobí len 20 exemplárov v 7-miestnej verzii s cenovkou štartujúcou na 375.000 dolárov, čo je v prepočte približne 315-tisíc eur. Samozrejme bez dane a v našom prípade aj dodatočných dovozných poplatkov. Ak vám stačí 5-miestna verzia bez nadstavby na korbe, pripravte si približne o 200-tisíc eur menej.