Renault Arkana prichádza ako prvý zástupca SUV Coupe v ľudových vodách. Pred desiatimi rokmi, mnohí opovrhovali BMW X6, dnes ju všetci kopírujú a SUV sa stali trendom.
Renault prináša na náš trh svoju verziu s neodolateľnými proporciami, oproti Ruskej Arkane, je tá Európska postavená na úplne inej podvozkovej platforme. Počas prvých jázd sme vyskúšali verziu R.S. Line, pozrite si naše prvé dojmy.
Novinka bude dostupná iba s dvojicou pohonných jednotiek a cena začína na hodnote 22.300 €.
Táto cenovka sa vzťahuje na dobre známy benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 103 kW a štandardnej bude motor spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Renault ho nazýva mikrohybridom, no ide o mildhybrid. Pre lepšie fungovanie start-stop systému vozidlo využíva 12V batériu a rekuperáciu brzdnej energie. Batéria a alternátor-štartér dopomáhajú spaľovaciemu motoru pri akcelerácií, no je možné ho aj vypnúť pri brzdení.
Drahšou ponukou je verzia s označením E-TECH. Tá je známa z menšieho Clia, či Méganu. Za túto verziu si priplatíte 1.100 €. Ide o plný hybrid, ktorý kombinuje 1,6-litrový motor s výkonom 69 kW s elektromotorom o výkone 36 kW a štartér-generátor s výkonom 15 kW. Výsledkom tak je kombinovaný výkon 105 kW a celé ústrojenstvo je spriahnuté s multimódovou automatickou prevodovkou.