Šéf značky Renault Luca de Meo tvrdí, že firma sa do roku 2030 stane „najzelenšou značkou v Európe“. Sľubuje, že 9 z 10 vozidiel, ktoré budú v ponuke, bude mať elektrifikovanú pohonnú jednotku.
Francúzska spoločnosť sa zamerala na udržateľnosť a nové technológie ako súčasť svojich plánov na oživenie značky v rámci stratégie rastu spoločnosti – „Renaulution“. V prejave počas online prezentácie Renault Talks šéf značky de Meo uviedol, že „úspech obratu skupiny do značnej miery závisí od našej schopnosti zmeniť značku pre udržateľnú mobilitu.” Neuviedol konkrétne informácie o tom, ako sa z Renaultu stane “najzelenšia” automobilka. Niekoľko súperov, napríklad Volvo, sa zaviazalo, že do roku 2030 budú ponúkať iba elektromobily. Zatiaľ čo stratégia spoločnosti Renault je kombináciou elektrifikovaných a elektrických modelov v závislosti od dopytu na trhu.
Znovuzrodenie histórie
Tlak na udržateľnosť je jadrom zamerania spoločnosti na „zatiaľ presne neurčité“ zameranie. To podľa De Mea bolo zásadné pre pomoc pri oživení ponuky Renaultu v segmentoch C a D.
“Toto je náš spôsob interpretácie moderny,” uviedol de Meo.
“Väčšia hodnota v našich automobiloch a väčšia hodnota v tom, ako to robíme. Mám pocit, že k nám prichádza história.
Spoločnosť prijíma hodnoty, ktoré sú blízke histórii Renaultu.”
K histórii Renaultu, ktorá sa venuje výrobe malých, praktických automobilov aj elektrických vozidiel, ako je napríklad Zoe, dodal De Meo. “Sme srdečná a ľudská značka. Máme všetko v našej DNA, aby sme sa vyrovnali tomu, čo svet hľadá. Zodpovednejší a triezvejší zdieľaný model po desaťročiach rýchlej módy a nadmernej spotreby. Dobrá správa je, že sme súčasťou veľkého množstva pretekov. Ak nie sme v nich na pole position, potom na prvom rade štartového roštu.”
Rozšíri sa ponuka elektrifikovaných modelov
Spoločnosť v súčasnosti rozširuje ponuku hybridných vozidiel E-Tech a hybridných vozidiel typu plug-in. K súčasnému hybridu Clio E-Tech a plug-in hybridným vozidlám Captur a Mégane tento rok pribudnú ďalšie. Napríklad hybridné verzie nového SUV kupé Arkana, a Captur a sedanová verzia Mégane PHEV. Pozrite si prvé dojmy Renaultu Arkana so štandardným spaľovacím motorom.
Renault tiež vyvíja nový trojvalcový motor s objemom 1,2 litra, ktorý môže slúžiť ako základ pre hybrid s výkonom 197 k a plug-in s pohonom všetkých kolies 276 k. Nový pohonný agregát, má prísť v roku 2024. Bude v ponuke pre modely Renault vo vyššom segmente, najmä v sektore C-SUV. Neskôr v tomto roku spoločnosť Renault uvedie na trh crossover Mégane E-Tech Electric, ktorý sa pripojí k modelu Zoe v ponuke EV.
Chcú budovať dôveru
Okrem investícií do elektromobilov a hybridných technológií sa Renault tiež zameriava na zvýšenie dôveryhodnosti svojej udržateľnosti prostredníctvom uzla cirkulárnej ekonomiky Re-Factory. Ten Renault vyvíja vo svojej továrni Flins. Tento závod bude schopný každý rok recyklovať až 120 000 vozidiel (vrátane elektromobilov). Do roku 2030 sa Renault zaviazal, že bude „najlepším výrobcom na svete“, pokiaľ ide o percento recyklovaných materiálov, ktoré vo vozidlách ponúka.
Okrem toho sa Renault snaží stať sa technologickým lídrom vo Francúzsku. Nedávno sa dohodol na spolupráci s ďalšími štyrmi spoločnosťami na vývoji „Software Republique“ na vývoji riešení mobility pre mestá. Tak či onak, Renault sa chystá spojiť svoju budúcnosť s elektrickým pohonom a nám zostáva len sledovať, ako sa mu bude dariť.