startstop

Autá si čoskoro kúpite aj v obchode. Ako prvý prichádza Lidl!

Nemecký obchodný reťazec Lidl zaradil do svojej ponuky aj automobily. Pri rannom nákupe pečiva tak môžete odísť s novým Renaultom alebo s modelom od Kia. 

Výraz, že sa nejaký model “predáva ako teplé rožky” zrejme v nemeckom obchodnom reťazci Lidl nadobudne úplne nový význam. V prípade Lidlu však nejde o prvý pokus predávať okrem potravín, drogérie a iného tovaru bežnej spotreby aj automobily. Obchodný reťazec pred pár rokmi ponúkal  program, v rámci ktorého predával ojazdené automobily. Tentokrát však pôjde o úplne nové auta.

Prvotný nápad vznikol už v 2018

Lidl prišiel s myšlienkou predávať vozidlá už pred 3 rokmi. Približne v tom období totiž reťazec zmenil dodávateľa áut pre svoje vozové parky, ktoré sa skladajú z pravidelných odberov desiatok tisíc áut (!!!). Vedenie firmy zistilo, že vďaka svojej vyjednávacej sile dokáže zarábať aj na automobiloch. Ako? Veľmi jednoducho.

Vzhľadom na obrovské zákazky dokázali vyrokovať nákupnú cenu automobilov nižšiu približne až o 50 percent oproti cenníkovej cene. Tieto autá jazdia zamestnanci Lidlu vždy nanajvýš rok a pol, respektíve maximálne do nájazdu približne 50-tisíc kilometrov, potom smerujú k novému majiteľovi. A práve tu vzniká možnosť zárobku: keďže zostatková cena na trhu ojazdených áut je vyššia ako pôvodná nákupná cena, ktorú Lidl za autá zaplatil.

V domácom Nemecku išlo predovšetkým o BMW radu 3 s dieselovým motorom, ktoré reťazec predával online. V susednom Česku však Lidl trafil klinec po hlavičke, keď ponúkal lacné ojazdené Škody, ktoré predtým slúžili zamestnancom reťazca.

Samozrejme, automobily firemných flotíl sú často špecifikované s ohľadom na nízku cenu, preto nemožno očakávať luxusnú výbavu. No napriek tomu, rok a pol staré Fabie, Rapidy a Octavie s relatívne nízkym nájazdom Lidl v Čechách predával s cenovkou od 130-tisíc do 250-tisíc českých korún, teda asi 5-tisíc až 10-tisíc eur. Výsledkom bolo vypredanie všetkých dostupných áut v priebehu jedného týždňa.

Po jazdenkách prišiel čas na nové autá

Tentokrát však ide o iný koncept. Namiesto automobilov z firemnej flotily Lidl tentokrát stavil na úplne nové vozidlá. Nepôjde však o predaj, ale o operatívny leasing v spolupráci so spoločnosťami Vehiculum a Sixt Leasing. Na výber budú celkovo 3 modely: Kia Stonic, Renault Twingo a Renault Clio. Lidl sľubuje, že celý proces nepotrvá dlhšie ako 15 minút.

Nevýhodou však je, že zákazník má pomerne zviazané ruky pri výbere špecifikácie auta. V prípade Kie je k dispozícii výhradne čierna farba a výbava Vision, ktorá zahŕňa napríklad 7-palcový displej infotainmentu, zadné parkovacie senzory, vyhrievaný volant a sedadlá či klimatizáciu. Motor je na výber tiež len jeden, a to 1,0 T-GDI s výkonom 74 kW (100 koní), spojený výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na druhej strane, zákazník si môže vybrať dĺžku trvania leasingu a predpokladaný ročný nájazd, pričom najlacnejšia mesačná sadzba začína na sume 135 eur.

V prípade Renaultov sú k dispozícii 4 farby: Twingo je dostupné v 2 odtieňoch bielej, červnej a čiernej, Clio potom namiesto bielej pridáva modrú farbu. Tu sa však možnosti konfigurácie končia, neexistuje možnosť voľby pohonu či výbavy. V oboch prípadoch je k dispozícii len litrový trojvalec. Sumy začínajú na 99 eurách (Twingo), respektíve 109 eur mesačne za väčšie Clio.

Obmedzená ponuka

Aj tentokrát je ponuka limitovaná, no Lidl zatiaľ bližšie nešpecifikoval, či pôjde o časové alebo kusové obmedzenie. A hoci aktuálna ponuka platí zatiaľ pre Nemecko, Lidl sľubuje v budúcnosti rozšírenie ako modelovej ponuky, tak aj ďalších trhov. Nuž, o pár rokov sa možno vyberieme na nákup pečiva a odídeme na novom aute… 🙂

Exit mobile version