Domov SPRÁVY News Nová Corvette C8 Stingray prichádza a prináša radikálnu zmenu !

Nová Corvette C8 Stingray prichádza a prináša radikálnu zmenu !

Chevrolet Corvette Stingray

Nový Chevrolet C8 Corvette Stingray sa začne vo Veľkej Británii predávať v októbri v podobe kupé a kabrioletu. Bude to prvá Corvetta v 67-ročnej histórii modelu, ktorá sa bude oficiálne predávať v podobe s pravostranným riadením. Dočkáme sa jej aj v Európe ?

Chevrolet Corvette Stingray

Model Corvette C8 sa najskôr dostane do Veľkej Británie vo výbave Launch Edition s 16 rôznymi možnosťami rozdelenými rovnomerne medzi verzie kupé a kabriolet. Ceny sa začnú od 81 700 GBP, respektíve 87 110 GBP. Všetky modely, ktoré sa predávajú vo Veľkej Británii, budú štandardne vybavené balíkom výkonu Z51 a vysoko špecifikovanou výbavou 2LT.

To znamená, že všetky európske vozidlá získajú oproti základnému americkému automobilu množstvo hardvérových vylepšení. Vrátane manuálne nastaviteľného pruženia, väčších brzdových kotúčov a elektronického diferenciálu s obmedzeným preklzom. Dostanú aj kratší pomer náprav, výkonného výfukového systému, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S a aerodynamicky vylepšený bodykit.

Dodatočná štandardná výbava zahŕňa head-up displej, záznamník dát aj satelitnú navigáciu. Audio milovníci dostanú aj zvukový systém Bose so 14 reproduktormi, „zrkadlo“ zadnej kamery a vyhrievané, ventilované sedadlá.

Unikátna Launch Edition

Automobily “Launch Edition” budú vybavené aj vyššou výbavou 3LT a budú obsahovať ďalšie karbónové prvky na spojleri, zrkadle, kolesách a streche spolu s vylepšenými sedadlami. Využijú tiež magnetický systém riadenia jazdy a dizajnové detaily na mieru. Tie ich odlišujú od štandardných modelov. Na želanie sa bude ponúkať zdvih prednej nápravy, ktorý zvyšuje svetlú výšku vozidla o 50 mm.

Nová C8 má uložený motor na stred – prvýkrát pre Corvette – v snahe zaujať európskych rivalov, ako sú Porsche a Ferrari. Od predstavenia pôvodnej verzie dvojmiestneho vozidla v roku 1953 mali Corvetty usporiadanie s predným motorom a pohonom zozadu. Montoval sa 6,2-litrový motor V8 s výkonom 495 koní. V novom stroji C8 je prvýkrát motor uložený za vodičom.

Chevrolet Corvette Stingray

Mark Reuss, prezident materskej spoločnosti Chevrolet, spoločnosť General Motors, pri minuloročnom uvedení na trh povedal: „Tradičné vozidlo s predným motorom dosiahlo hranice výkonu, čo si vyžaduje nové usporiadanie.“ A dodal: „Pokiaľ ide o pohodlie a zábavu, stále vyzerá a vyzerá ako Corvette, ale jazdí lepšie ako akékoľvek vozidlo v histórii Corvette.“

Najrýchlejší základ v histórii

Základná verzia nového stroja sa nazýva Stingray, čím oživuje označenie, ktorý sa prvýkrát začal používať v roku 1963. Je schopný dosiahnuť rýchlosť 0 až 100 km / h za menej ako tri sekundy. To z tohto modelu robí najrýchlejšiu Corvette na základnej úrovni. Nasledovať majú ešte aj výkonnejšie varianty.
Prechodom na usporiadanie s motorom v strede sa predĺžila dĺžka nového modelu o 137 mm na 4630 mm. Rázvor sa predĺžil na 2723 mm a šírka dosahuje 1933 mm. To je o 56 mm viac ako predchádzajúci model C7. Nová Corvette váži celkovo 1527 kg, teda o 166 kg viac ako predchodca.

Chevrolet Corvette Stingray

Nový model si zachováva niektoré známe dizajnérske podnety a vďaka novému usporiadaniu má „globálnejší“ vzhľad s ozvenami nedávnych dvojmiestnych strojov McLaren a Ferrari. Chevrolet tvrdí, že interiér je zameraný viac na vodiča a kratšia kapota prináša lepší výhľad.

Motor musí byť vidieť

Keď bola Corvette predstavená prvýkrát v roku 1953, bola svojou ľahkou karosériou zo sklenených vlákien a dvojmiestnou kabínou pozoruhodnou alternatívou k statným monštrám, ktoré dominovali na amerických cestách. Zora Arkus-Duntov, považovaný za “otca Corvette”, sa už dlho usiloval o usporiadanie s motorom uprostred. Hoci bolo vyrobených niekoľko prototypov, ide o prvú produkčnú verziu, ktorá urobila túto zásadnú zmenu.
Na zdôraznenie presunu motora je C8 Corvette vybavená skleneným krytom. Ten zvýrazňuje uloženie motora, ktorý produkuje o 40 koní viac ako v predchádzajúcom modeli C7.
Bude to tiež prvá Corvette s novou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou s radiacimi pádlami. Zahŕňa novú funkciu s odpojením spojky, ktorá umožňuje vodičovi odpojiť spojku pre lepšie manuálne ovládanie.

2020 Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray

Radenie je elektronicky spojené s prevodovkou, čím sa uvoľňuje miesto. Pozdĺž stredovej konzoly je rad dôležitých ovládacích prvkov v štýle Porsche usporiadaných do súvislého radu. Nový prispôsobiteľný displej je viditeľný cez štvorcový volant, zatiaľ čo obrazovka infotainmentu je teraz natočená k vodičovi.
Rovnako ako C7, aj nový C8 Stingray je vybavený funkciou Magnetic Ride Control, ktorá využíva špeciálnu magneticky citlivú kvapalinu. Táto kvapalina umožňuje rýchle nastavenie tlmičov pruženia. K dispozícii je tiež systém riadenia trakcie s výkonom, ktorý je štandardne dodávaný s elektronickým diferenciálom s obmedzeným preklzom pre základné vozidlo. Predný rozdeľovač a otvorený dvojdielny zadný spojler spoločne vytvárajú v agresívnych zákrutách až 181 kg prítlaku.

Chevrolet s podobnou stratégiou ako Ford

Potenciálni majitelia majú možnosť voľby celoročných pneumatík Michelin Pilot Sport ALS – ktoré, ako tvrdí Chevrolet, skvele zvládnu prejazd zákrut. Ďalšou variantou sú pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S balíka Z51. Predné pneumatiky sú 245/35 ZR19s, 305/30 ZR20 vzadu.

Rovnako ako všetky nedávne generácie Corvette, aj C8 sa montuje v Bowling Green v Kentucky, ale Chevrolet sa snaží posilniť prítomnosť modelu na celom svete, podobne ako to urobil konkurent Ford s Mustangom najnovšej generácie. Aktualizované verzie si pravdepodobne zachovajú známe označenia, ako sú Z06 a ZR1, a budú nasledovať v priebehu najbližších rokov. Hlasy naznačujú, že by sa C8 mohla nakoniec posunúť na výkon až 1 000 koní.

Chevrolet Corvette Stingray

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCar
Predchádzajúci článokCupra prichádza s prekvapením pre majetných fanúšikov modelu Formentor
Nasledujúci článokCitroen My Ami Cargo má byť malý mestský pomocník na baterky