Dacia plánuje odhaliť tri nové modely do roku 2025, pričom prvý príde budúci rok v podobe väčšieho brata pre SUV Duster s názvom Bigster.
Nové auto katapultuje rozpočtovú značku na lukratívnejší trh. Stále však bude udržiavať základný princíp značky, ktorý spočíva ponúkať svojim zákazníkom vozidlá v rozumnej cenovej hladine. Tento model má byť súčasťou dôležitého procesu rebrandingu spoločnosti. Ten bol nedávno začlenený do novej obchodnej štruktúry v rámci skupiny Renault. Bigster bude jednou z prvých Dacií, ktorá bude nosiť nové, minimalistickejšie logo značky, ktoré je podľa neho súčasťou snahy vniesť „punc chladu“ do obrazu značky.
Renault a Dacia chystajú ofenzívu
Materská spoločnosť Dacia Renault uvádza na trh produktovú ofenzívu v triedach rodinných hatchbackov a stredne veľkých SUV. Model bude hrať kľúčovú úlohu pri presadzovaní tohto nového smeru koncernu. Ústredným prvkom tejto ofenzívy nových produktov je nová stratégia výberu platformy pre jednotlivé vozidlá. Každá Dacia je teraz nastavená na používanie rovnakých základov CMF-B platformy.
Nový model Dacia Sandero už stojí na tejto platforme, ktorá sa stane univerzálnym riešením pre Daciu. Pri veľkosti Bigstera sa platforma CMF-B rozšíri na svoje konštrukčné hranice a umožní spoločnosti vstupovať do väčších segmentov vozidiel za stále prijateľnú cenu.
Bigster bude poriadny kus auta
Model bol predstavený v koncepčnej podobe začiatkom roka a obrázky ukazujú, ako by mohla vyzerať produkčná verzia, keď bude uvedená na trh v roku 2022. Dacia potvrdila, že nový SUV model meria 4,6 metra na dĺžku. To je zhruba toľko ako dĺžka Land Rover Discovery Sport a dokonca viac ako VW Tiguan.
Dacia priblížila, že cena Bigsteru bude rovnaká ako u menších vozidiel SUV segmentu ako sú napríklad VW T-Roc, Škoda Kamiq a podobné.
Dacia jednoznačne dopraje modelom Bigster svojim zákazníkom veľkú porciu priestrannosti. Bigster jednoznačne dostane priestranný interiér. Informácia, či Dacia plánuje ponúknuť aj automobil so 7 miestami zatiaľ zostáva neznáme.
Čo bude pod kapotou ?
Platforma CMF-B poskytuje Dacii pre model Bigster prístup k širokej škále pohonných jednotiek. Vzhľadom na veľkosť modelu je nepravdepodobné, že bude ponúkaný s atmosférickým pohonom SCe 65, ktorý má pod kapotou aktuálne najlacnejšie Sandero. Ponuka bude pravdepodobne začínať s preplňovaným TCe 90. Výkonnejší motor by mohol pochádzať z modelu Renault Captur s jeho výkonnejším 1,3-litrovým štvorvalcom TCe 130. Tento motor vyvíja výkon 128 koní.
Dacia tiež naznačila, že Bigster bude k dispozícii s benzínovým/LPG pohonom BiFuel ako menšie Sandero. Zavedenie hybridných pohonných jednotiek do ponuky Dacie je ďalším zameraním pre Bigster. Jednou z možností bude aj 1,6-litrový štvorvalec s hybridným pohonom z modelu Clio E-Tech s výkonom 138 koní. Renault tiež potvrdil, že nový hybridný pohon navrhnutý priamo pre modely SUV je vo vývoji pre rok 2022. Mal by používať 1,2-litrový preplňovaný trojvalec a dokáže vyvinúť výkon až 200 koní.
Dacia chce jednoznačne zamiešať karty na trhu vstupom modelu Bigster a ukázať zase svoj cit pre úžitkovú hodnotu za zaujímavé peniaze.