Inžinieri Bugatti vyvinuli nový hyperšport Bugatti Chiron Super Sport, navrhnutý pre maximálnu rýchlosť, zatiaľ čo v interiéry budete obklopený luxusom. Stáť vás bude takmer 3,2 milióna eur.
V roku 2005 keď Volkswagen prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti do sériovej výroby priniesol nový superšport s veľkým S azda nikomu nenapadlo aký úspech bude tento model mať. Jednalo sa o najrýchlejšie auto na svete s homologizáciou do bežnej premávky. Ručička tachometra sa zastavila pri magickej hranici 407 km/h a Bugatti tento svoj rekord prekonalo svojim ďalším odvarom tohto super auta s prívlastkom Super Sport. Tak ako aj v minulosti, dnes automobilka predstavila takúto verziu svojej modernej reinkarnácie tohto legendárneho trhača asfaltu. Bugatti Chiron Super Sport Vám vyrazí dych.
Sesterský model.
Nový Super Sport bude sesterským modelom pre nedávno predstavený Chiron Pur Sport, s ktorým bude zdieľať nielen mechanické prvky ale aj tie vizuálne. V prípade verzie Pur Sport sa jednalo o auto. ktoré bolo zamerané na rýdzu rýchlosť, pričom sa nekládol dôraz na luxus a pohodlie pasažierov. Nový Super Sport dosahuje rovnaké výkony s v luxusnejšom šate.
Efektné a efektívne.
Na rozdiel od klasického, model Super Sport zaujme svojim športovejším výzorom. To automobilka dosiahla novou, zníženou prednou časťou, ktorá si však zachovala pôvodnú charizmu. Na novom Bugatti je každý centimeter navrhnutý pre rýchlosť. Zástupca riaditeľa dizajnu Frank Heyl spomenul cieľ dizajnérov, ktorý bol neutrálne nastavenie pri maximálnej rýchlosti a zároveň autu nechať čo najjednoduchší tvar. to sa im rozhodne podarilo. Silueta tohto modelu pôsobí naozaj uhladene a elegantne, aj napriek o približne 25 centimetrov dlhšej zadnej časti. Pre zachovanie exkluzivity sú tu aj nové disky kolies, navrhnuté špeciálne pre tento model.
V interiéry klasický Chiron.
Na rozdiel od spomínaného modelu Pur Sport je nové Bugatti stále tým klasickým a luxusným Chironom. Na pohľad sa ničím nelíšia. Pasažierov doslova obklopí kombinácia prémiovej kože a lešteného hliníka, spolu s detailmi z uhlíkových vlákien. Tento interiér je priam stvorený na nekonečné výlety enormnou rýchlosťou.
Čo je to downsizing ?
V tomto prípade pláva Bugatti proti prúdu a na rozdiel od ostatných automobiliek nemienia zmenšovať objem motorov. Automobilka zostala verná svojmu legendárnemu motoru, ktorý bol použitý už vo Veyrone, dôkladne ho však prepracovali a jeho chod zefektívnili. Výkon legendárneho 8-litrového motora W16 dokázali navýšiť o 100 koní, dosahuje tak hodnoty 1600 plnokrvníkov. Zvýšili dokonca aj otáčky za minútu pre lepší pôžitok z jazdy. Vďaka mnohým úpravám dokáže tento kráľ rýchlych áut akcelerovať z 0 na 200 km/h za 5,8 sekundy. Za takýto čas nestihne VW Golf GTI zrýchliť z miesta na 100 km/h. Nové Bugatti dokáže pokoriť čarovnú hranicu 400 km/h o 7% rýchlejšie ako štandardný Chiron.