Ford sa vracia do kompaktného priestoru pickupu s novým modelom Maverick. Ford je v nádeji, že tento nový model bude zaujímať najmä kupujúcich sedanov a privedie ich siahnuť po tomto modeli.
Nový pickup dorazí na trhu budúci rok. Štandardne sa bude dodávať s hybridným hnacím ústrojenstvom a cenou od 21 490 dolárov.
Táto nízka počiatočná cena poskytne základný model XL s hybridným hnacím ústrojenstvom, ktoré využíva 2,5-litrový radový štvorvalec a elektrický motor. Táto kombinácia poskytuje celkový výkon 191 koní a je spojená s automatickou prevodovkou s plynulou reguláciou otáčok (CVT).Hybridný Maverick je k dispozícii iba s pohonom predných kolies. Ford tvrdí, že hybridná verzia modelu Maverick môže ponúknuť aj pohon všetkých kolies, ale až neskôr, ak bude oň u zákazníkov záujem. Na želanie dodávaný štvorvalcový 2,0-litrový turbodúchadlom preplňovaný Maverick môže byť vybavený pohonom predných alebo všetkých kolies. Bude produkovať 250 koní v spojené s osemstupňovým automatom.
Dizajn pôsobí priateľsky, no poteší aj užitočnými doplnkami
Malý a hranatý Maverick má priateľský vzhľad. Základné modely majú čiernu masku chladiča, zatiaľ čo ďalšie dva modely majú zapracované sivé obloženie. V základnom modeli je štandardne sada 17-palcových oceľových kolies, k dispozícii sú však aj ďalšie 17 alebo 18-palcové kolesá v striebornej alebo čiernej farbe. Pre prvý modelový rok bude v ponuke balík First Edition. Ten sa bude dodávať výhradne v karbónovej šedej, Area 51 alebo Rapid Red farbe. Balíček FX4 je k dispozícii aj v najvyšších dvoch výbavách. Maverick dostane pneumatiky pre všetky terény, odlišné vyladenie pruženia, ochranné lišty, dva ďalšie jazdné režimy (Mud/Rut a Sand) a zjazdový asistent.
Päťmiestny štvordverový Maverick je menší ako súčasný model Ranger. Na zadnej “korbe” odnesie takmer 700 kilogramov. Vo vnútri korby sú dva 12-voltové vopred zapojené zdroje energie, k dispozícii sú 110-voltové a 400-wattové zásuvky, štyri pripínacie body, štyri D-krúžky a otvory so závitom na bočnej strane korby. Tie umožňujú uchytávanie a pripevňovanie nákladu podľa vlastných koncepcií.
Interiér ponúkne mnoho
Všetky modely Maverick majú 8,0-palcový dotykový displej s infotainmentom. Interiér je plný úložných priestorov, vrátane toho pod zadnými sedadlami. Slúži pre predmety, ako sú väčšie fľaše s vodou a náradie a iné. Spoločnosť Ford použila pre panely dverí plávajúcu lakťovú opierku, aby sa zachovalo viac úžitkového priestoru aj v kabíne. Možnosti WiFi, Apple CarPlay a Android sú štandardom v Mavericku. Modely na základnej a strednej úrovni majú ručne nastaviteľné látkové sedadlá, ale špičkový model Lariat je inovovaný na elektricky nastaviteľné sedadlá z umelej kože. Držať sa štandardného hybridu znamená o niečo menej priestoru pre nohy v druhom rade sedadiel. Za hybrid sa platí aj zmenšeným priestorom.
Model 2022 Ford Maverick bude vyhotovený v 3 výbavových leveloch – XL, XLT a Lariat. Na trh by mal doraziť už na jeseň tohto roku. Otázkou stále zostáva, či sa tento model dostane oficiálne aj na európske cesty.