Úpravcovská firma Alpina je tu s nami už nejaký ten rok a preto sa zakaždým tešíme na ich počiny, kedy BMW predstaví nové modely a Alpina ich vyladí k dokonalosti.
Inak tomu samozrejme nie je ani pri modernizovaných modeloch BMW X3 a X4, ktoré sme vám predstavili. Modely sú samozrejme premenované na XD3 a XD4. Najdôležitejšie zmeny sa samozrejme udiali po dizajnovej stránke. Dlho ohovárané masívne ľadvinky a všetkými vychvaľované svetlomety sú najaktuálnejším znakom novodobých BMW. Pri úprave samozrejme nemôžu chýbať veľké 20“ kolesá. Štandardné „dvadsiatky“ sú mnoho-lúčové, ako sme zvyknutí už od deväťdesiatych rokov, za príplatok však môžete dostať aj 22“ kolesá.
Pod kapotou oboch verzii sa nachádzajú dobre známe agregáty, 3,0-litrové šesťvalce doplnené o štyri turbodúchadlá. Maximálny výkon pohonnej jednotky je 290 kW / 394 koní a krútiaci moment dosahuje hodnotu 800 Nm. To je o 30 Nm viac, ako tomu bolo v pred-faceliftovom modely. Motor je štandardne spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Štandardom pri XD3 a XD4 bude diferenciál s obmedzeným preklzom a aktuálnou novinkou Performance Control. Tento systém tak zabráni nedotáčavosti vozidla prostredníctvom selektívnych zásahov do brzdenia na každom jednom kolese. Vďaka tomu balíčku však budú mať modely lepšiu agílnosť a dynamickosť.
Keď sa bavíme o dynamickosti. Alpina tvrdí, že obe vozidlá budú môcť z pokoja na 100 km/h zrýchliť v priebehu 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu XD3 je elektronicky obmedzená na 267 km/h, pri XD4 je to 268 km/h. Alpina sa okrem iného pohrala aj s podvozkom. Obe autá využívajú adaptívne tlmiče s kratšími a tuhšími pružinami.
Alpina samozrejme nikdy nebola „lacný špás“. Pokiaľ by ste sa rozhodli, že sa chcete odlíšiť od ostatných BMW, či už výkonom, prípadne prémiovejšou „značkou“, tak za novinky si zaplatíte 85.900 € v prípade Alpina XD3 a 89.100 € v prípade XD4.