Domov SPRÁVY News Ako vyzerá hybridný pohon po 150-tisíc km?

Ako vyzerá hybridný pohon po 150-tisíc km?

Koľko vydrží hybridný pohon? Redaktori nemeckého Autobild sa rozhodli podrobiť záťažovému testu Toyotu Prius. 

Elektrický a hybridný pohon je často pod vlnou kritky. Koniec koncov, to je v podstate každá nová a nepreskúmaná technika, najmä z obáv o predpovedanú živnotnosť, či potenciálne náklady na údržbu. Predsa len, čím jednoduchšia technika, tým by mala byť spoľahlivejšia, a hybridné automobily sú aktuálne asi to najkomplikovanejšie, čo na trhu existuje. Okrem tradičného spaľovacieho motora kombinujú aj batérie a elektromotry v komplikovanom systéme, ktorý sa navzájom dopĺňa. To so sebou síce prináša výhody v podobe potenciálne nižšej spotreby, no ako to je s celkovými nákladmi na prevádzku hybridného vozidla? Na to sa pozreli kolegovia z redakcie nemeckého Autobildu, ktorí podrobili Toyotu Prius dlhodobému testu.

Spoľahlivosť

Toyota je vo všeobecnosti považovaná za jednu z najspoľahlivejších automobiliek. Koniec koncov, Prius je prvým masovo vyrábaným hybridom (1. generácia prišla v roku 1997) a aktuálne je na trhu jeho 4-tá generácia po modernizácii. Za tých vyše 20 rokov teda Toyota s najväčšou pravdepodobnosťou vychytala všetky muchy pohonu.

Potvrdzujú to aj výsledky dlhodobého testu po 100-tisíc najazdených kilometroch. Auto bolo dokonca v takom dobrom stave, že sa redakcia Autobildu rozhodla pokračovať k hranici 150-tisíc kilometrov. Následne tak bolo 4-ročné auto rozobrané do poslednej skrutky a podrobené dôkladnej analýze.

ssangyong-torres-evx

Ani dodatočných 50-tisíc kilometrov neubralo na výslednej známke – automobil bol podľa Marcusa Constantina z Dekry v perfektnom stave, na celom pohonnom ústrojenstve neboli takmer žiadne známky opotrebenia. Jediné mínusové body si Prius vyslúžil za začínajúcu koróziu…

Ani počas testovania nedošlo k žiadnym neočakávaným komplikáciám, dokonca nebolo nutné ani dolievať olej. Celkové náklady vrátane amortizácie (zostatková hodnota auta bola 18.717,38 eur) boli vyčíslené na 0,27 eura na kilometer. Na 151.645 km bolo spotrebovaných 8696,81 litrov paliva, čo znamená dlhodobú priemernú spotrebu na úrovni 5,7 litra na 100 kilometrov.

Na druhej strane, redaktori najviac kritizovali chýbajúci pôžitok z jazdy za volantom. Mario Pukšec, ktorý auto testoval, sa s ním nedokázal zžiť do konca testu. Negatívne hodnotil akceleráciu motora, ale aj spoluprácu oboch pohonov.

Hybridy ako alternatíva?

Každý druh pohonu má svojich zástancov aj odporocov. Tak, ako bude mať fanúšikov spaľovací motor, rovnako bude mať aj ľudí, ktorí uprednostnia ekologickejšie riešenie. Tu je však potrebné povedať, že každý z pohonov má svoje špecifiká, vďaka ktorým vyniká v istých situáciách.

Tak napríklad ak jazdíte dlhé trasy zväčša po diaľnici a za rok tak spravíte obrovskú porciu kilometrov, zrejme len ťažko niečo prekoná v nákladoch dobrý diesel. Na druhej strane, ak je vašim revírom mesto s minimálnym ročným nájazdom, má zmysel uvažovať o hybridnom pohone, poprípade o elektromobile, ak ho máte kde komfortne nabíjať. Na otázku, ktorý pohon je jednoznačne ten najlepší, teda jednoznačná odpoveď neexistuje…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBratislava sa čoskoro môže tešiť na otvorenie nultého obchvatu !
Nasledujúci článokTEST BMW 1250RT technológiami nabitá cestovateľská beštia. Čo všetko v sebe ukrýva?!