startstop

Nový Abarth 695 Esseesse je exkluzívna limitka nasledujúca svojich predchodcov

Abarth 695 Esseesse

Prišiel čas na nový Abarth 695 Esseesse. Jedná sa o limitovanú verziu kompaktného hot hatchu talianskej značky, ktorý je vďaka niektorým ľahkým panelom a niektorým extra aero doplnkom najrýchlejším modelom v ponuke spoločnosti.

Produkcia modelu Abarth 695 Esseesse bude obmedzená na iba 1 290 vozidiel, pričom 695 kusov bude v čiernej farbe Scorpion a 695 v šedej farbe Campovolo. Ceny ešte nie sú potvrdené, ale podobne ako v prípade modelu 695 70. Anniversario očakávame, že jeho ceny budú o dosť vyššie ako v prípade bežných modelov.

Vylepšenia zahŕňajú biele 17-palcové zliatinové disky, vylepšené tlmiče Koni FSD, červené brzdové strmene Brembo a exkluzívne biele detaily predného splitera a zadného difúzora. K dispozícii je tiež výfukový systém Akrapovic a nová hliníková kapota. Tie oproti štandardnému modelu Abarth 595 Competizione ušetria 10 kg váhy.

695 Esseesse
42 kilogramov prítlaku navyše

Abarth 695 Esseesse je tiež vybavený rovnakým ručne nastaviteľným spojlerom dverí batožinového priestoru, aký sme prvýkrát videli na 695 70. Anniversario. Kupujúci môžu zmeniť uhol spojleru z nuly na 60 stupňov, pričom najagresívnejšie nastavenie ponúka ďalších 42 kg prítlaku.

Model 695 Esseesse poháňa preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1,4 litra, ktorý dosahuje výkon 178 koní a krútiaci moment 250 Nm. Vďaka redukcii hmotnosti bude auto šprintovať z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h s uhlom krídla nastaveným na nulu. Každý z týchto limitovaných kusov bude obsahovať aj päťstupňovú manuálnu prevodovku.

Exkluzívne štýlové prvky Abarthu pokračujú vo vnútri dvojicou sedadiel Sabelt s vyšívaným nápisom „jedným z 695“  na opierkach hlavy. Hlavica radiacej páky bola tiež odetá do karbónových vlákien. Palubná doska je zdobená Alcantarou a na strane spolujazdca je opatrená laserom vyrezávaným znakom „695 Esseesse“.

Nasleduje predchodcu

Abarth hovorí, že nová 695 Esseesse sa inšpirovala rovnomenným modelom z roku 1964. Ten bol vybavený balíkom tuningových dielov navrhnutých Carlom Abarthom. Rovnako ako jeho posledná edícia, tak aj prvá bola limitovaná na 1000 kusov.

Klasická 695 Esseesse mala o niečo väčší zdvihový objem ako štandardný Fiat 500, a to na 690 ccm. Vyprodukoval výkon 37 koní a umožnil maličkému mestskému autu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 140 km/h. Pôvodná 695 však nebola vytvorená pre strhujúcu rýchlosť. Namiesto toho boli vylepšenia navrhnuté tak, aby vozidlo bolo zábavnejšie (a použiteľnejšie) na každodenných cestách.

Spolu s ostrejším motorom obsahoval originál rozšírené blatníky, širšie kolesá, špeciálne odznaky a kryt motora, ktorý bol natrvalo otvorený, aby poskytoval ďalšie chladenie.

Exit mobile version