Po dlhých rokoch sa automobilka Lada dočká zmien pod kapotou. Súčasné motory sú ešte z 90-tych rokov! Práve preto nastal čas rozšíriť ponuku motorizácií!
Aký motor teda bude automobily poháňať?! Všetky modely ruskej Lady aj súčasne používajú iba atmosferické 4-valce s objemom 1,6, 1,7 a 1,8. Najvýkonnejšia Lada Vesta Sport ponúka výkon 108 kW (145 koní) a 170 Nm. Ostatné motorizácie z Togliatti nie sú výkonnejšie ako 91 kW (122 koní). V ponuke motorov však pribudne novinka. Naďalej to bude 4-valec ale preplňovaný s objemom 1,33 litra, ktorý nesie označenie H5Ht. Motor však pochádza od Renaultu pod menom 1,33 TCe. Pri tejto motorizácii sa výkon pohybuje od 88 kW (166 koní) do 118 kW (159 koní). Modely ako Duster II, Kaptur a Arkana od značky Renault sa vyrábajú v Moskve, čiže Rusi danú motorizáciu poznajú.
Spomenuté modely od Renaultu nie sú jediné, ktoré využívajú tento motor. Keďže sa vyvíjal spolu s Daimlerom tak sa motor pod označením M282 ukrýva aj pod kapotami Mercedesov triedy A, CLA a GLA. Po jemnej úprave majú k dispozícii od 81 kW (109 koní) až po 121 kW (163 koní). Čo sa teda týka Lady, bude si musieť vystačiť s nižšími výkonmi.
Každopádne z hľadiska výkonu a krútiaceho momentu sa automobilka posunie o úroveň vyššie, nuž nie tak skoro ako by sme možno čakali. Šéf AvtoVaz-u Nicolas Maure, bývalý šéf Dacie oznámil prvý model, ktorý príde s motorom H5Ht až za približne 5 rokov. Podľa informácií by mal disponovať výkonom 112 kW (150 koní) a krútiacim momentom 270 Nm. Tým pádom by prekonal výkonom aj súčasne najsilnejšiu Ladu Vestu Sport. Dôvodom prečo dorazí nový motor až za 5 rokov je, že nový motor bude použitý v úplne nových modeloch, ktoré vzniknú v koordinácii s Daciou na aliančnej platforme CMF-B.
Čo nové môžeme očakávať?
Aktuálne vozidlá ruskej automobilky ostanú atmosferické a turbo bude použité pravdepodobne v novej generácii Lady Niva, ktorá by sa nám mala predstaviť v roku 2024. Mnoho komponentov bude mať spoločných s novým Dusterom. Vieme, že by mal byť v ponuke pohon všetkých kolies, automatická prevodovka a redukcia. Momentálne sa do závodu v Moskve dovážajú agregáty zo Španielska a však po novom, aby sa znížili náklady na výrobu, tak sa bude motor vyrábať priamo v Ruskej federácii. Skupina Renault-Nissan má jedinú výrobu v meste Togliatti kde sa vyrábajú agregáty. Nie je ale isté, či v tom čase ho ešte budú používať aj vozidlá Renault.