Už šiesta generácia populárneho hatchbacku láka svojich skalných na nový dizajn a technológiu. Model vychádza z portfólia Stellantis, čiže môžeme očakávať rovnaký základ aj pri iných modeloch.
Dizajn nového Opel Astra L poukazuje na aktuálny dizajnový jazyk automobilky, ktorý začali modely Crossland, Grandland a Mokka. Novinka teda na prvý pohľad zaujme charakteristickou maskou Opel Vizor. Predná maska môže byť vybavená LED matrix svetlometmi Intelli-Lux. Totožnou technológiou je vybavený aj model Insignia.
Astra bude disponovať výhradne piatimi dverami, ostrými hranami karosérie a charakteristickými prvkami značky Opel. Zadná časť zaujme vodorovným svetelným podpisom s nápisom Astra pod logom automobilky. Novinka samozrejme aj narástla. Nie o veľa, ale predsa. Nový Opel Astra narástol o 4 milimetre, do šírky narástol o 51 milimetrov a rázvor kolies sa zväčšil o 13 milimetrov. Výsledné hodnoty tak sú – 4.374 mm na dĺžku, 1.860 mm na šírku, 2.675 mm na rázvor. Vďaka väčšiemu rázvoru sa zväčšil aj batožinový priestor o 50 litrov, na finálnych 422 litrov.
Ako exteriér, tak aj interiér prešiel zmenou. Tu vidíme takisto dizajnový jazyk aktuálnych modelov. Astra ponúka menej klasických tlačidiel a väčšinu ovládate prostredníctvom dotykových displejov. Digitálny prístrojový štít s infotainmentom má až 10“ a vzniká tak „Pure Panel“.
Interiér však pomôže vodičovi aj technologickou výbavou. Podpora Apple CarPlay spolu s AndroidAuto je už samozrejmosťou, za príplatok budete však môcť mať aj head-up displej, či 360° panoramatický kamerový systém. Chýbať nebude ani adaptívny tempomat.
Novinka bude postavená na platforme EMP2, dobre známa z modelu Peugeot 308. Vďaka tejto platforme budeme môcť očakávať širokú škálu motorizácií. Aktuálne sa môžeme tešiť na 1,2-litrové motory s výkonom 110 koní a 130 koní a taktiež na 1,5-litrový diesel s výkonom 110 koní. Základom by však mala byť štvorvalcová „jednašestka“, aj ako plug-in hybrid s výkonmi 180 a 225 koní. Motory budú spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Špekulácie hovoria aj o ostrej verzii Astra OPC, ktorá by s plug-in hybridom mohla disponovať výkonom 300 koní. Opel sa pri novej Astre zameriava aj na pôžitok z jazdenia vďaka tuhšiemu riadeniu.