Divízia N od značky Hyundai, už ako vieme je zameraná na výkonné a športové vozidlá. Po nedávnom predstavenom modely Kona N sa k nej pridáva aj športový sedan Elantra N.
Model Elantra bol predstavený už v apríli 2020 a však až teraz sa predstavil aj vo výkonnej verzii spolu s N-kovými úpravami, zvýšením jazdných vlastností a agresívnejším vzhľadom. Vďaka týmto prvkom je možné Elantru N odlíšiť od štandardnej verzie na prvý pohľad. Pridalo sa viac čiernych prvkov na karosérii taktiež nadstavec spojlera na prednom nárazníku. Charakteristický červený pásik pre N modely sa tiahne od spodnej časti na prednom nárazníku až cez nadstavce prahov. Zadné krídlo spolu s difúzorom v zadnom nárazníku nie len že dodávajú Elantre brutálnejší vzhľad, ale pomáhajú optimalizovať prúdenie vzduchu okolo karosérie pre lepšie aerodynamické vlastnosti. Jedinečný vzhľad dotvára zadné hmlové svetlo v tvare obráteného trojuholníka umiesteného na spodnej časti nárazníku ako pri monopostoch Formuly 1. Dve výrazné koncovky výfuku, ktoré naznačujú športovú divíziu.
Nové N prvky
Čo sa ešte týka N prvkov, tak Elantra N dostala dokonca také prvky, ktoré ešte doposiaľ neboli použité v segmente N vozidiel. Napríklad integrácia lapača nasávaného vzduchu a vzduchového filtra motora prispel k lepšej reakcii motora a k zníženiu hmotnosti. Nasávací vzduch sa tak zvýšil o vyše 10%. Automobilka Hyundai po prvýkrát použila integrovanú poháňanú nápravu IDA (Integrated Drive Axle), ktorej konštrukcia je inšpirovaná od súťažných špeciálov WRC. Hmotnosť vozidla sa znížila o 1,7 kg vďaka integrácii hriadeľa, náboju kolies a ložiskám. Náprava IDA je viac odolná pri rýchlej jazde v zákrutách. Elantra N je prvým modelom z rodiny N, ktorý má obuté pneumatiky Michelin PS4S široké 245 mm na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. Predné brzdové ventilované kotúče majú priemer 360 mm so separátnym brzdovým obložením. Vzduchové otvory na prednom nárazníku pomáhajú chladeniu bŕzd pri zvýšenom namáhaní.
Na prednej náprave sa použili dvojdielne silentbloky na ramenách, ktoré sú z modelu Veloster N. Zabezpečujú lepšie jazdné vlastnosti a pri tom tlmia aj hluk a vibrácie z podvozka. Elantra N má aj štvorbodové úchyty tlmičových vzpier na prednej náprave a vzperu medzi hornými úchytmi zadných tlmičov, čo zvyšuje pevnosť karosérie. Elektrický posilovač riadenia je upravený tak, aby vodič počas jazdy aj v pri iných podmienkach na ceste ako napríklad vyšších teplotách poskytoval spoľahlivú spätnú odozvu. Značka Hyundai predpokladá, že tieto špecifikácie a vylepšenia pre divíziu N, budú použité aj v štandardných modeloch.
Motorizácia a výfukový systém
K lepšiemu zážitku jazdy je Elantra N vybavená N Sound Equalizerom (NSE) a vytvára virtuálny zvuk motora. Umožňuje vodičovi upravovať si pomocou ekvalizéra zvuk podľa vlastných predstáv, ale vytvára aj zvuk motora pretekových automobilov Hyundai Motorsport. Tým pádom vodič počuje počas jazdy dynamický zvuk motora. Každopádne nechýba ani variabilná výfuková sústava s klapkami na koncovom tlmiči, ktorá vydáva ten tradičný a charakteristický zvuk modelov N (popcorn and bang). Dostala však teraz reguláciu redukujúcu dunivý zvuk motora na voľnobehu.
Pod kapotou pracuje turbodúchadlom preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0-litra s priamym vstrekovaním paliva. Lopatkové koleso turba má priemer 52 mm, čo znamená, že je o 5 mm väčšie ako pri bežnom modeli. Disponuje výkonom 206 kW (280 koní) už pri 5 500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 392 Nm. Výkon sa ale dá zvýšiť na krátku dobu na 213 kW (290 koní) zväčšením prepĺňacieho tlaku. Môže to byť užitočné napríklad pri predbiehaní. Samozrejme je k dispozícii pohon predných kolies a automatická dvojspojková 8-stupňová prevodovka DCT so spojkami v olejovom kúpeli. Zrýchliť dokáže ostrý sedan z 0 na 100 km/h za 5,2 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, dokonca najvyššiu v segmente modelov N. Pre najrýchlejšiu akceleráciu dopomáha aj systém Launch Control. K vysokej výkonnosti Elantry N prispieva aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál (N Corner Carving Differential).
Interiér a infotainment pre lepší zážitok na okruhu
Ako je to už zvykom pri modeloch N, tak ani v tomto prípade nechýbajú špecifiké N prvky na volante, riadiacej páke, sedadlách a dekoračnej lišty na prahoch dverí. Kovové pedále tiež dotvárajú športový vzhľad aj pre interiér Elantry N. Volant obsahuje tlačidlo NGS (iba pri prevodovke DCT), ktoré po stlačení na dobu 20 sekúnd zvýši výkon motora o 7,4 kW (10 koní). Každopádne volant je športový a multifunkčný s pádlami pod volantom a dvomi N tlačidlami pre voľbu jazdného režimu. Systém infotainmentu je vybavený grafikou špeciálnou pre modely N. Zobrazuje informácie pre jazdu na okruhu ako napríklad teplotu chladiacej kvapaliny, teplotu oleja a krútiaci moment. Pre skutočný zážitok na okruhu sú k dispozícii aj stopky na meranie času kôl a funkcia N Track Map, ktorá zaznamenáva polohu vozidla a jeho pohyb po okruhu. Aplikácia Hyundai N poskytuje užívateľom online služieb Bluelink, mať pod kontrolou funkcie infotainmentu pre jazdu po okruhu cez smartfón. V budúcnosti plánuje značka Hyundai zextenzívniť aplikácie Hyundai N, aby boli k dispozícii aj pre zákazníkov, ktorí si kúpia iné modely N.