Domov SPRÁVY Elektromobilita BMW odhalilo facelift iX3. Aké zmeny so sebou prináša

BMW odhalilo facelift iX3. Aké zmeny so sebou prináša

BMW iX3

Bavorská automobilka BMW odhalila facelift svojho elektrifikovaného SUV s označením iX3. Bude k dispozícii výhradne s pohonom jednej nápravy a elektromotor dostane zaujímavú porciu výkonu. Poďme sa spoločne pozrieť aj na ostatné detaily a hlavne jej dostupnosť a cenu.

BMW svojim modelom iX3 vniesla aj do segmentu SUV vozidiel kopec noviniek. Musíme konštatovať, že aj s príchodom faceliftu tohto modelu došlo k podstatným zmenám. Evolúciu tohto modelu je vidieť už pri pohľade na zovňajšok faceliftovanej iX3.

Charakteristické ľadvinky BMW opäť o niečo narástli oproti predchodcovi a zmenil sa aj dizajn predných svetlometov. Tie naopak trošku “schudli” a celkový dizajn prednej masky dopĺňa mierne poupravený predný nárazník.

BMW iX3
Pre milovníkov bavorského M

Písmeno M je signifikantným znakom pre bavorskú automobilku. Vozidlá s týmto písmenom prinášali ešte väčšiu radosť z jazdy ako tie bežné modely. To čo bolo výsostným právom bude v iX3 štandardom. A tak každý, kto sa rozhodne siahnuť po tomto modeli ho dostane s najmä dizajnovým ale aj funkčným vylepšením vďaka balíku M Sport. Pre tých viac náročných je tú možnosť príplatkovej výbavy M Sport Pro.

BMW iX3

V nej je zahrnutý systém Harman Kardon pre lepší zážitok z hudby, head-up displej ale aj napríklad infotainment ovládaný iba gestami. Do tohto balíka je ešte možné zahrnúť automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov a jemne dizajnovo stmavené zadné svetlomety. Podobné, aké sme mali na našom nedávno testovanom modeli BMW 545e.

Evolúcia nepoteší fanúšikov výfukov a hlasných studených štartov. V prípade iX3 výfuk dostal výplň modrým panelom. Výhodou je, že ak nás dostihne osud akustických radarov ako vo Francúzsku, s iX3 sa pokuty za hluk báť nemusíte. Samozrejmosťou sú 19-palcové disky kolies, ktoré dodávajú tomuto modelu potrebnú dominantnosť.

Vo vnútri (skoro) nič nové

Ak ste čakali radikálne zmeny v interiéri, tak sa ich nedočkáte. Aj model iX3 ide v línii konvenčných interiérov od BMW. Charakteristická modrá je však zapracovaná umne do viacerých prvkov. Napríklad ňou disponuje nová páka automatickej prevodovky a modrou sa nešetrilo ani na štartovacie tlačítko. Štandardom je aj digitálny prístrojový panel Live Cockpit Professional. Centrálny displej disponuje systémom BMW Operating System 7. Oba displeje majú zhodne 12,3-palcovú uhlopriečku. K dispozícii je aj Apple CarPlay a Android Auto.

K dispozícii bude tri režimy jazdy – Comfort, Sport a Electric. Tie si viete navoliť pomocou štandardného tlačidla pri radiacej páke prevodovky. Pomocou nej si bude možné zvoliť aj intenzívne rekuperovanie pre čo najviac efektívne využitie elektrickej jazdy.

Rýchlosť dostane limit

O pohon tohto čisto elektrického SUV sa stará elektrický motor položený vzadu. Jeho maximálny výkon dosiahne 210 kW (286 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Akumulátor pozostáva zo 188 individuálne kontrolovateľných buniek, ktoré sú usporiadané v 10 moduloch. Batéria novej generácie má hrubý energetický obsah 80 kWh. Efektivita má byť vyššia až o 20% oproti predchodcovi. Ak by sme sa riadili normou WLTP, tak by na plné nabitie malo zvládnuť až 460 kilometrov. V skutočnosti to je zhruba 400 kilometrov na jedno nabitie.

Limitovaná bola aj maximálna rýchlosť a to konkrétne na 180 kilometrov za hodinu. To by však nemalo spôsobovať žiadne problémy, keďže maximálne povolené rýchlosti u nás sú ďaleko pod touto hranicou. Limitovať to môže nemeckých dialničiarov alebo tých, ktorí vezmú iX3 na okruh. Zaujímavým údajom bude určite aj zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu. To BMW deklaruje na hodnote 6,8 sekundy.

Škoda je, že ani v prípade faceliftovanej verzie nebude k dispozícii pohon všetkých kolies. iX3 bude hnaná výlučne na zadnú nápravu.

Kedy a za koľko

Samotná automobilka zverejnila ceny pre Veľkú Britániu v tlačovej správe o tejto faceliftovanej novinke. Verzia BMW iX3 M Sport by mala štartovať na hodnote 59 730 libier, to vychádza zhruba tesne nad úrovňou 70 000 eur. Pri výbabe iX3 M Sport Pro bude cena 62 730 libier, čo je v prepočte zhruba 74 000 eur. Ceny však pre Slovensko budú k dispozícii neskôr.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJBMW
Predchádzajúci článokNástupca Lancie Ypsilon príde v roku 2024
Nasledujúci článokOsemročná Tesla ako dôkaz “ekologickosti” elektromobilov