Bavorská automobilka BMW odhalila facelift svojho elektrifikovaného SUV s označením iX3. Bude k dispozícii výhradne s pohonom jednej nápravy a elektromotor dostane zaujímavú porciu výkonu. Poďme sa spoločne pozrieť aj na ostatné detaily a hlavne jej dostupnosť a cenu.
BMW svojim modelom iX3 vniesla aj do segmentu SUV vozidiel kopec noviniek. Musíme konštatovať, že aj s príchodom faceliftu tohto modelu došlo k podstatným zmenám. Evolúciu tohto modelu je vidieť už pri pohľade na zovňajšok faceliftovanej iX3.
Charakteristické ľadvinky BMW opäť o niečo narástli oproti predchodcovi a zmenil sa aj dizajn predných svetlometov. Tie naopak trošku “schudli” a celkový dizajn prednej masky dopĺňa mierne poupravený predný nárazník.
Pre milovníkov bavorského M
Písmeno M je signifikantným znakom pre bavorskú automobilku. Vozidlá s týmto písmenom prinášali ešte väčšiu radosť z jazdy ako tie bežné modely. To čo bolo výsostným právom bude v iX3 štandardom. A tak každý, kto sa rozhodne siahnuť po tomto modeli ho dostane s najmä dizajnovým ale aj funkčným vylepšením vďaka balíku M Sport. Pre tých viac náročných je tú možnosť príplatkovej výbavy M Sport Pro.
V nej je zahrnutý systém Harman Kardon pre lepší zážitok z hudby, head-up displej ale aj napríklad infotainment ovládaný iba gestami. Do tohto balíka je ešte možné zahrnúť automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov a jemne dizajnovo stmavené zadné svetlomety. Podobné, aké sme mali na našom nedávno testovanom modeli BMW 545e.
Evolúcia nepoteší fanúšikov výfukov a hlasných studených štartov. V prípade iX3 výfuk dostal výplň modrým panelom. Výhodou je, že ak nás dostihne osud akustických radarov ako vo Francúzsku, s iX3 sa pokuty za hluk báť nemusíte. Samozrejmosťou sú 19-palcové disky kolies, ktoré dodávajú tomuto modelu potrebnú dominantnosť.
Vo vnútri (skoro) nič nové
Ak ste čakali radikálne zmeny v interiéri, tak sa ich nedočkáte. Aj model iX3 ide v línii konvenčných interiérov od BMW. Charakteristická modrá je však zapracovaná umne do viacerých prvkov. Napríklad ňou disponuje nová páka automatickej prevodovky a modrou sa nešetrilo ani na štartovacie tlačítko. Štandardom je aj digitálny prístrojový panel Live Cockpit Professional. Centrálny displej disponuje systémom BMW Operating System 7. Oba displeje majú zhodne 12,3-palcovú uhlopriečku. K dispozícii je aj Apple CarPlay a Android Auto.
K dispozícii bude tri režimy jazdy – Comfort, Sport a Electric. Tie si viete navoliť pomocou štandardného tlačidla pri radiacej páke prevodovky. Pomocou nej si bude možné zvoliť aj intenzívne rekuperovanie pre čo najviac efektívne využitie elektrickej jazdy.
Rýchlosť dostane limit
O pohon tohto čisto elektrického SUV sa stará elektrický motor položený vzadu. Jeho maximálny výkon dosiahne 210 kW (286 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Akumulátor pozostáva zo 188 individuálne kontrolovateľných buniek, ktoré sú usporiadané v 10 moduloch. Batéria novej generácie má hrubý energetický obsah 80 kWh. Efektivita má byť vyššia až o 20% oproti predchodcovi. Ak by sme sa riadili normou WLTP, tak by na plné nabitie malo zvládnuť až 460 kilometrov. V skutočnosti to je zhruba 400 kilometrov na jedno nabitie.
Limitovaná bola aj maximálna rýchlosť a to konkrétne na 180 kilometrov za hodinu. To by však nemalo spôsobovať žiadne problémy, keďže maximálne povolené rýchlosti u nás sú ďaleko pod touto hranicou. Limitovať to môže nemeckých dialničiarov alebo tých, ktorí vezmú iX3 na okruh. Zaujímavým údajom bude určite aj zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu. To BMW deklaruje na hodnote 6,8 sekundy.
Škoda je, že ani v prípade faceliftovanej verzie nebude k dispozícii pohon všetkých kolies. iX3 bude hnaná výlučne na zadnú nápravu.
Kedy a za koľko
Samotná automobilka zverejnila ceny pre Veľkú Britániu v tlačovej správe o tejto faceliftovanej novinke. Verzia BMW iX3 M Sport by mala štartovať na hodnote 59 730 libier, to vychádza zhruba tesne nad úrovňou 70 000 eur. Pri výbabe iX3 M Sport Pro bude cena 62 730 libier, čo je v prepočte zhruba 74 000 eur. Ceny však pre Slovensko budú k dispozícii neskôr.