Verzia Corvette Z06 bude mať skvelú aerodynamiku, opatrenia na úsporu hmotnosti a nový výkonnejší osemvalec v snahe poraziť Porsche 911 GT3.
Na povrch vyplávali nové fotografie pripravovaného modelu Chevrolet Corvette Z06, ktoré ukazujú testovanie auta na nemeckom Nurburgringu pred jeho debutom v roku 2022.
Model Corvette Z06 považujú za posledný stupeň vývoja a prechádza poslednými vylepšeniami podvozka. K všetkým vylepšeniam dochádza na obľúbenom skúšobnom mieste automobilového priemyslu – okruhu Nurburgring. Chevrolet tam testoval úplne novú agresívnejšiu karosériu, ktorá má radikálne zlepšiť prítlak v porovnaní so štandardnou C8 Corvette Stingray.
Ponaháňa Porsche ?
Model Z06, vytvorený ako zbraň proti Porsche 911 GT3 a ďalším drahším superšportom, akými sú Lamborghini Huracan STO a McLaren 765LT, dostane úplne novú širšiu karosériu. Dostane aj nový nárazník, ktorý ponúka širší a hlbší prívod vzduchu a nižší, výraznejší predný splitter. Ďalšie prúdenie vzduchu je treba na napájanie väčších chladičov. Tie chladia úplne nový motor V8, ktorý nahradí 6,2-litrový agregát štandardného automobilu s výkonom 495 koní.
Zatiaľ neexistuje žiadne oficiálne potvrdenie, ale predpokladá sa, že pod novým ľahkým kompozitným krytom motora sa skrýva menší 5,5-litrový osemvalec. Tento motor je vývojom rovnakého osemvalca, ktorý používa model C8-R. Ak je to tak, očakávame, že bude obsahovať efektnú kľuku, ktorá bude pracovať s vycibrením čistého výkonu. Keď už hovoríme o výkone ako takom, môžeme očakávať približne 700 koní, ktoré by mali poskytnúť zrýchlenie za 3 sekundy z 0 na 100 km. No a maximálnu rýchlosť okolo 320 km za hodinu.
Bez bublania
Už po teaser videu začiatkom roka výrobca naznačil, že prídu zmeny. Chevrolet ukázal ako bude znieť nový 8-valec pod kapotou Z06 a bolo jasné, že bublavý zvuk motora s objemom 6,2 litra sa zmení. Tento nový vysoko výkonný motor bude napomáhať k lepším výkonom tejto nadupanej verzie.
Takisto pomáha Z06 udržať stabilitu pri vysokých rýchlostiach aj vyššie uvedené nové aerodynamické vylepšenie, ktoré má obrovské pevné zadné krídlo a veľký zadný difúzor. Ten prebaľuje štyri výfukové potrubia v strede za účelom optimalizácie prúdenia vzduchu. Nasadenie všetkej sily na zadné kolesá bude aktualizovanou verziou osemstupňového dvojspojkového automatu C8 Corvette. Manuálna šesťstupňová verzia nebude viac k dispozícii. Za zlepšenie priľnavosti v zákrutách a trakcie môže aj sada nových päťlúčových zliatinových diskov, ktoré sú obuté do širších pneumatík. Odhalenie Z06 je v pláne na koniec tohto roka.