Domov Autosalón AUTOSALÓN MNÍCHOV IAA Mníchov: Prichádza Mercedes EQE. Čo všetko v sebe ukrýva elektrická trieda...

IAA Mníchov: Prichádza Mercedes EQE. Čo všetko v sebe ukrýva elektrická trieda E?

Krátko po predstavení vrcholného elektromobilu s označením EQS, Mercedes rozšíril portfólio elektrifikovaných modelov aj o triedu EQE.

“Biznis” trieda, ako novinku Mercedes označuje, je v poradí druhým prírastkom do portfólia plne elektrických sedanov s hviezdou na kapote. Ako napovedá samotný názov, hierarchicky je zaradená pod triedu EQS, teda na úroveň tradičnej triedy E. S triedou EQS zdieľa prémiovú elektrickú platformu EVA2 a na trh sa má dostať v polovici budúceho roka. Mercedes EQE sa bude vyrábať v nemeckých Brémach pre európsky trh a v Pekingu pre stále lukratívnejší čínsky trh.

Rozmery a dizajn

Hoci oba elektrické sedany stoja na rovnakej platforme, kompaktnejšia trieda EQE má rázvor s dĺžkou 3120 milimetrov o 90 milimetrov kratší, ako väčšia trieda EQS. Podľa automobilky ide rozmermi o porovnateľné auto, ako je športovejšie strihnutá trieda CLS. Na rozdiel od triedy EQS, trieda EQE má karosériu typu sedan, teda veko batožinového priestoru sa neotvára spolu so zdaným oknom.

Mercedes sľubuje aj nárast priestoru v interiéri: oproti aktuálnej triede E generácie W213 má byť trieda EQE širšia v oblasti ramien vpredu o 27 milimetrov a interiér má byť celkovo dlhší o 80 milimetrov. Pasažieri zároveň sedia o 65 milimetrov vyššie v porovnaní s triedou E. Objem kufra ponúka slušných 430 litrov.

ssangyong-torres-evx

Čo sa týka dizajnu interiéru a exteriéru, rozdiely medzi triedami EQE a EQS dokáže nájsť zrejme len skúsené oko odborníka. Interiéru dominujú všadeprítomné displeje, alebo MBUX Hyperscreen, ako ich nazýva automobilka, presne po vzore väčšej triedy EQS. Za príplatok bude možné si zaobstarať natáčanie zadnej nápravy či automatické predné dvere.

Pohon a dojazd

Štandardom všetkých modelov triedy EQE bude elektromotor poháňajúci zadnú nápravu. V prípade 4MATIC modelov pribudne elektromotor aj na prednej náprave s funkciou Torque Shift, ktorá sa postará o kontinuálnu distribúciu krútiaceho momentu medzi obe poháňané nápravy.

Prvým dostupným modelom v ponuke bude verzia EQE 350, ktorú poháňa elektromotor s výkonom 215 kW (292 koní), ktorému sekunduje 10-článková batéria s kapacitou 90 kWh. Podľa WLTP normy si má elektromotor vypýtať približne 15,7 až 19,2 kWh na 100 kilometrov, čo sa má premietnuť do teoretického dosahu na jedno nabitie na úrovni 660 kilometrov. Neskôr majú do ponuky pribudnúť aj ďalšie výkonové varianty.

Pod vysoký dojazd na jedno nabitie sa podpísala aj optimalizácia aerodynamiky modelu. Konkrétne ide o 19- a 20-palcové aerodynamické disky kolies, ktoré boli vyvíjané v aerodynamickom tuneli, špeciálne vyvinuté pneumatiky optimalizované pre čo najnižšie trenie, či dynamická predná maska s otvárateľnými lopatkami.

Samozrejmosťou je aj inteligentná rekuperácia elektrickej energie, ktorá ponúka riadenie jedným pedálom. Vodič si bude môcť zvoliť 3 úrovne rekuperácie: D+, D a D- a k dispozícii bude aj funkcia plachtenia. Pre “pohodlných” vodičov je k dispozícii aj režim D Auto.

Komfort a výbava

V dobe rýchleho internetu, perspektívy 5G siete a všadeprítomných IT bude aj nová trieda EQE ponúkať aktualizácie vzduchom (over-the-air). Od začiatku produkcie bude k dispozícii zvuková kulisa “Roaring Pulse”, 2 špeciálne jazdné režimy pre mladých vodičov a parkovaciu obsluhu či Digital Light projekčné svetlá s funkciou individualizácie. Špecialitou je takvzný Highlight mód, v rámci ktorého sa auto posádke odprezentuje niektoré dôležité funkcie. Mód je možné aktivovať pomocou Hey Mercedes hlasového asistenta.

Navigácia s technológiou Electric Intelligence vie naplánovať najrýchlejšiu a najpohodlnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie na základe mnohých faktorov a dynamicky reaguje na dopravné zápchy alebo zmenu štýlu jazdy. K dispozícii je aj vizualizácia informácií v systéme MBUX, ako napríklad či je dostupná kapacita batérie dostatočná na návrat do východiskového bodu bez nabíjania. Pri výpočte trasy majú prednosť nabíjacie stanice na trase, ktoré boli pridané ručne a vodič má možnosť niektoré stanice vylúčiť. Mercedes navyše odhadne aj náklady na nabíjanie.

V rámci balíka Energizing Air Control Plus ponúka trieda EQE novú úroveň kvality vzduchu založenú na vylepšenej filtrácii a senzoroch. Súčasťou balíka je HEPA filter, ktorý dokáže zachytiť mikročastice, peľ a ďalšie potenciálne škodlivé látky. Filter s aktívnym uhlím má zasa na starosti redukciu oxidu siričitého, oxidov dusíka a pachov v interiéri. Pomocou aplikácie je možné zapnúť klimatizáciu a vyčistiť vzduch vo vnútri vozidla na diaľku. Hodnoty mikročastíc vo vnútri a mimo vozidla sú zobrazené na displeji infotainmentu v sekcii klimatizácie. Ak je kvalita vonkajšieho vzduchu nízka, systém sám odporučí zatvorenie okien, ako aj automatické prepnutie do režimu recirkulácie vnútorného vzduchu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes
Predchádzajúci článokTEST Jazdenka: Škoda Superb 2013 po 140 000 km, dokonalé auto?
Nasledujúci článokTEST Citroën ë-C4, dostupný elektromobil s rýchlym nabíjaním