Domov SPRÁVY News Sony už testuje svoj elektromobil v reálnej premávke. Kedy sa dočkáme sériovej...

Sony už testuje svoj elektromobil v reálnej premávke. Kedy sa dočkáme sériovej výroby?

Vision S
Vision S je prvý automobilový koncept Sony.

Koncept Sony Vision-S bol predstavený ešte v januári 2020. Sony však pokračuje v jeho vývoji a dokonca testuje v premávke. Dočkáme sa teda aj sériovej výroby?

Automobilový priemysel sa za posledné 2 desaťročia posunul zo strojárskeho priemyslu o niečo bližšie k technologickému. Budúcnosť hovorí v prospech elektromobility, ktorá je predsa len o niečo jednoduchšia na implementáciu ako vývoj spaľovacieho motora na zelenej lúke. Preto sa v tomto lukratívnom sektore snaží presadiť čoraz viac tech-spoločností. Pred niekoľkými rokmi sa nechalo počuť Apple, že pracuje na vývoji elektromobilu, podobné správy sme počuli aj o Googli (ktorý zrejme vývoj ukončil a sústredí sa skôr na implementáciu technológií v zabehnutých značkách) a pridáva sa aj čínske Xiaomi a japonské Sony.

Vývoj pokračuje

Japonská technologická spoločnosť predstavila svoj prvý koncept automobilu s názvom Vision-S už v januári 2020 na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Vtedy išlo len o ukážku technologických spoločností, na ktorých spolupracovali mená, ako napríklad Nvidia, Continental, Bosch, ZF či Qualcomm. No v uplynulých mesiacoch sa o Vision-S znova začalo rozprávať.

Vývoj totiž prebiehal aj po predstavení konceptu a dokonca došlo aj na testy na uzavretej trati. O niečo neskôr v garáži spoločnosti niekto zachytil koncept SUV, ktoré sa až nápadne podobalo na Visioin-S. V máji tohto roku automobiloví paparazzi nafotili koncept sedanu počas testovania na verejných komunikáciách.

Displeje všade navôkol

Koncept ukazoval predovšetkým najmodernejšie zobrazovacie a snímacie technológie, umelú inteligenciu, pokročilý infotainment s viacerými displejmi, implementácia cloudových služieb a aktualizácia firmvéru vzduchom, podobne, ako pri Tesle. V koncepte sa nachádza celkovo 33 senzorov vrátane CMOS a ToF snímačov, ktoré slúžia na detekciu predmetov a rozpoznávanie ľudí v aute aj v jeho vonkajšom okolí.

Pasažierom spríjemní cestovanie technológia 360 Reality Audio, ktorá umožňuje vďaka reproduktorom zabudovaným do rôznych častí sedadiel plnohodnotný 360-stupňový zvukový zážitok. Predné sedadlá smerujú k panoramatickej obrazovke: v podstate celú palubnú dosku pred vodičom aj spolujazdcom vypĺňajú prispôsobiteľné displeje.

Ďalší displej s virtuálnymi ovládacími prvkami je v stredovom tuneli a samostatné umiestnené v opierkach predncýh sedadiel si môžu užívať aj pasažieri cestujúci na zadných sedadlách. Koncept využíva kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel. Samozrejme nesmie chýbať ani najmodernejšie 5G pripojenie.

Detailné technické informácie zatiaľ nie sú známe, no podľa dostupných informácií by malo ísť o čiastočne autonómny elektromobil využívajúci dvojicu elektromotorov s výkonom 200 kW. Vďaka nim dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a maximálka sa blíži k hranici 250 km/h. O veľkosti batérie a dojazde na jedno nabitie zatiaľ nie sú známe bližšie informácie.

Bude? Nebude?

Znie to dobre a úprimne, dizajn konceptu patri subjektívne k tým lepšie vyzerajúcim, hoci na pomery elektromobilov relatívne konzervatívny. Preto sa načŕta otázka, čo má vlastne Sony s elektromobilom v pláne. Na to, aby išlo len vyslovene len o ukážku technológií, si spoločnosť dala na vývoji poriadne záležať. Koniec koncov, testovanie v premávky by zrejme nebolo potrebné vôbec. Na druhej strane, pri predstavení konceptu v januári 2020 spoločnosť vyslovene odmietla sériovú produkciu konceptu.

Ku konceptu sa preto vyjadril aj výkonný viceprezident Sony, Izumi Kawanishi, v rozhovore pre Automotive News. Podľa jeho slov zatiaľ nemajú s konceptom konkrétne plány, no vývoj stále pokračuje: “Musíme zistiť, aká bude naša úloha v oblasti mobility. To je naša hlavná myšlienka, no zatiaľ musíme pokračovať vo fáze výskumu a vývoja.”

Je preto možné, že k samotnej transformácii konceptu na sériovo vyrábaný automobil nemusí dôjsť, no Sony má dostatočné skúsenosti v oblasti vývoju softvéra a technologických systémov, aby v automobilovom priemysle mohlo nájsť svoje uplatnenie. Napríklad ako dodávateľ technológií pre ostatné automobilky, presne po vzoru Googlu. Viac informácií by sme sa mali dozvedieť na nasledujúcim veľtrhu CES, ktorý sa bude konať v januári 2022.

VISION-S | Public Road Testing in Europe

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokNový Ford Fiesta prináša technológie aj do nižších tried
Nasledujúci článokTesla Model S Plaid “ževraj” prekonala rekord v zelenom pekle. Je to pravda?