startstop

Piech GT: Elegantné plne elektrické kupé s nemeckým DNA

Piech GT

Spoločnosť Piech Automotive, ktorú založil syn známeho inžiniera Ferdinanda Piecha, sa chystá uviesť na trh svoje prvé auto pre zákazníkov v roku 2024: Piech GT.

Vzhľadom na revolúciu v oblasti (elektro)mobility, ktorá je za rohom, je prirodzené, že petrolheadi sa obávajú o budúcnosť športových automobilov. Elektromobily bývajú oveľa ťažšie ako ich ekvivalenty s tradičnými spaľovacími motormi. Navyše, obvyklý spôsob ukladania ťažkých akumulátorov do podlahy so sebou často prináša aj vysoký posed a celkovo vysokú líniu strechy. Nie je to práve ideálny stavebný prvok pre športovo jazdiace kupé.

Optimizmus je na mieste

Našťastie, nič nie je nemožné. Ideálnym príkladom je práve predstavený koncept s názvom Piech GT. Ak by ste si neprečítali úvod tohot článku, pravdepodobne by ste si mysleli, že pod kapotou sa nachádza tradičný spaľovací motor. No nie je to tak, hoci elegantné gétéčko má tradičné proporcie športového vozidla s motorom vpredu (bočným profilom pripomínajúcim Jaguar F-Type) a dizajnérskymi odkazmi na modely značky Aston Martin tu a tam.

Piech GT

Piech GT je produkčnou verziou konceptu Mark Zero, ktorý spoločnosť Piech Automotive odhalila na ženevskom autosalóne už v roku 2019. Niektoré prvky boli zmiernené, no v podstate ide o veľmi podobné auto. Využíva novo vyvinutý batériový blok s kapacitou 75 kWh, ktorý je umiestnený v stredovom tuneli medzi sedadlami až po zadnú nápravu, čo umožňuje oveľa nižšiu polohu sedenia ako pri použití s ​​usporiadaním pod podlahou. Toto nastavenie tiež poskytuje rozloženie hmotnosti 40/60, podobné športovým vozidlám so spaľovacím motorom umiestneným v strede.

Napriek tomu, že Piech GT má batériu s pomerne slušnou kapacitou, automobilka sľubuje hmotnosť pod úrovňou 1 800 kg. Tým sa GT dostáva do popredia rôznych luxusných športových automobilov, ktorým bude môcť konkurovať aj z hľadiska výkonu.

Športiak ako sa patrí

K dispozícii sú dva motory na zadnej náprave a jeden na prednej náprave, ktoré poskytujú celkový výkon 450 kW (612 koní). Z 0 na 100 kilometrov za hodinu sa dostane za menej ako 3 sekundy, na dvestovku do deviatich sekúnd. Maximálna rýchlosť zatiaľ nebola zverejnená.

Na jedno nabitie má zvládnuť až 500 kilometrov, pričom na rýchlonabíjačke (rozumej 400-voltovej nabíjacej jednotke) zvládnete Piech GT nabiť na 80 percent za osem minút.

Všetko to znie veľmi sľubne. Háčik je v tom, že dodávky zákazníkom sú stále ďaleko, čiastočne aj vďaka globálnej pandémii Covid-19. Druhý prototyp bude pripravený do marca budúceho roka. Nasledovať budú ďalšie vývojové autá do konca roku 2022 a testovanie bude pokračovať aj v roku 2023. Niektoré z prototypov sa dočkajú aj testov na slávnej Nordschleife na Nurburgringu. Sériová výroba sa začne v roku 2024.

Spoluzakladateľ a generálny riaditeľ švajčiarskej spoločnosti Toni Piech, syn zosnulého šéfa koncernu VW Ferdinanda Piecha, povedal: „Napriek globálnej pandémii COVID-19 sa nám podarilo prekonať vznikajúce oneskorenia a udržať náš projekt v plnom prúde. Doterajšie kolá financovania boli úspešné a teraz môžeme sebavedomo pokračovať v ceste smerom k uvedeniu na trh.“

Piech GT
Exit mobile version