Domov SPRÁVY News Renault usilovne pracuje na svojej vodíkovej budúcnosti

Renault usilovne pracuje na svojej vodíkovej budúcnosti

Renault už nejaký čas v tichu pripravuje verziu Master Van poháňaného vodíkovými článkami. Teraz však spoločnosť konečne stanovila dátum uvedenia na trh.

Nový Renault Master Van H2-Tech sa začne predávať v roku 2022. Stane sa alternatívou s dlhším dosahom a nulovými emisiami k existujúcemu Master ZE napájanému z batérie. Aj keď je Master ZE ideálny pre mestské použitie, dosah menej ako 160 kilometrov znamená, že nie je vhodný na dlhšie cesty. Najmä nie na cesty vyššou rýchlosťou.

Teraz prichádza na rad Master Van H2-Tech. Dodávka používa rovnakú batériu a elektrický motor s výkonom 33 kWh ako model Master ZE. S pridaním 30 kW vodíkového palivového článku a štyroch 6 kg vodíkových skladovacích nádrží zvýši dojazd na 500 kilometrov.

H2-Tech zdieľa rovnakú karosériu ako model so stredným rázvorom kolies. V zadnej časti vozidla je dosť miesta až na 12 kubických metrov tovaru. Renault tiež hovorí, že vďaka tejto konkrétnej zostave sa dodávka dobre hodí do každodenného prepravného života.

ssangyong-torres-evx
Pri Mastri to nekončí

Renault sa však nezastaví len pri panelových dodávkach. Značka má v pláne celú radu vozidiel vychádzajúcich z modelu Master Van H2-Tech. Vrátane 15-miestneho mikrobusu a ďalšieho bližšie nešpecifikovaného modelu, pričom oba používajú rovnakú vodíkovú technológiu. Tieto varianty sú už vo fáze prototype. Mikrobus by mal mať dojazd 300 kilometrov, zatiaľ čo druhý model by mal byť schopný prejsť 250 kilometrov. To všetko kvôli mimoriadnej hmotnosti, ktorú budú musieť obe vozidlá niesť.

Renault tiež sľubuje, že časy tankovania budú porovnateľné s dobami naftového dodávkového vozidla. To celé bude trvať zhruba päť minút. Spoločnosť dokonca pracuje na riešení problému s vodíkovou infraštruktúrou, ktorý by pomohol udržať nové dodávky na cestách.

Pri vytváraní tejto siete spolupracuje skupina Renault s firmou Plug Power (jednou z popredných spoločností v oblasti vodíkovej infraštruktúry v Európe). Nový plán (Hyvia) navrhli tak, aby vytvorili kompletný vodíkový ekosystém, ktorý bude riadiť všetko od výroby bezuhlíkového vodíka po systémy palivových článkov pre ľahké úžitkové vozidlá Renault.

Komplexný systém Hyvia

Hyvia taktiež odhalila novú vodíkovú čerpaciu stanicu, ktorá bude čoskoro k dispozícii pre podniky na nákup, prenájom alebo prenájom. Problémom by nemala byť ani výroba dostatočného množstva paliva na napájanie čerpadiel. Systém spoločnosti Hyvia si totiž môže na mieste vyrábať vlastný vodík.

Čerpaciu stanicu je možné vybaviť systémom elektrolýzy, ktorý odoberá vodík z bežnej vody a stláča ho do skladu predtým, ako sa vydá do vozidla. Ak to nie je vhodné pre dané miesto, Hyvia môže tiež dodať ľahko stlačený vodík k čerpadlu cisternovým vozidlom, rovnako ako konvenčná čerpacia stanica.

Ceny ešte nepotvrdili, ale Master Van H2-Tech pravdepodobne nebude lacný. Cena menšieho modelu Kangoo Hydrogen presahovala 47 000 eur, čo je viac ako dvojnásobok počiatočnej ceny naftového Kangoo. A o viac ako 17 000 eur presahovala čisto elektrická verzia ZE.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokZo seniorov sa stali “nákupní maniaci” jazdených vozidiel. Ktoré modely patria medzi najobľúbenejšie ?
Nasledujúci článokBMW zdokonalilo svoju vrcholnú verziu M135i xDrive