Francúzi sú právoplatne hrdí na to, aké autá vyrábajú. Prezident Emmanuel Macron bude po novom jazdiť na upravenom DS 7 Crossback Elysée.
Väčšina hláv štátov má vozidlá vyrobené na mieru a spĺňajú tie najprísnejšie štandardy aby bolo všetko ako má byť. Americký prezident Joe Biden sa vozí na svojej „Beštii“ a ruská hlava štátu, Vladimír Putin na vozidle Aurus Senat. Do podobného segmentu sa pripája aj Emmanuel Macron. Stále však ostáva verný domácim značkám. Po novom využívať služby špeciálne upraveného vozidla DS 7 Crossback Elysée. Automobil si svoju premiéru užil na slávnostiach pri ukončení prvej svetovej vojny.
Macron bude využívať na prepravu špeciálne SUV od prémiovej automobilky DS. Elysée neznamená iba doplnky v podobe držiakov na vlajočky. Vozidlo bolo celé prerobené pre potreby hlavy štátu, najmä jeho bezpečnosti. DS 7 Crossback Elysée sa líši od tej štandardnej predĺženou karosériou, ktorá je okrem iného aj opancierovaná. SUV sa natiahlo o 20 centimetrov, čo viedlo k luxusnému posedeniu pre pasažierov na zadnej lavici. Priestor pre nohy sa zväčšil o 54,5 centimetra.
Pre väčší komfort sa vzadu nachádzajú iba dve sedadlá oddelené lakťovou opierkou. USB nabíjanie a bezdrôtové nabíjanie je štandardom, taktiež stredový držiak na dokumenty. Ide doslova o pohyblivú kanceláriu. Samozrejmosťou je luxusné prevedenie. Čierna koža v odtieni Basalte je ozdobená motívom hodinového pásu Bracelet. Ten je charakteristický pre značku DS. Strop nie je klasicky čierny, ale potiahnutý Alcantarou.
Čísla, čísla, čísla
Vďaka predĺženiu má auto dĺžku finálnych 4.790 mm, rázvor 2.940 mm. Čo je paradoxom, šírka a výška ostali nezmenené oproti sériovke. Auto je tak široké 1.910 mm a vysoké 1.620 mm. Od bežného DS 7 sa Elysée líši modročervenými „stroboskopmi“ na prednej maske a odnímateľnými držiakmi vlajok. Odlišnosťou je taktiež štátny monogram FR (République française) na predných dverách a trikolóra na prednej maske a vzadu. Auto stojí na 20“ kolesách a má taktiež anténu určenú pre najvyšších funkcionárov.
Macron chce jasne dávať najavo súčasný trend, ktorý sa sústredí najmä na ekológiu a elektrifikáciu. Tomu zodpovedá aj pohon novej prezidentskej limuzíny teda pardon, novému prezindentskému SUV. Pod kapotou sa nachádza plug-in hybridné ustrojenstvo s výkonom 220 kW / 300 koní. Poháňané sú obe nápravy. Presná špecifikácia udaná nie je, čiže rátať sa môže s „klasickou“ 1,6-tkou doplnenou o dve turbodúchadlá.