startstop

Moderný retro dizajn. Poliaci upravili vzácny, model Jaguar XJ-C

Poľský úpravca si zobral do parády britskú klasiku zo 70-tych rokov. Jedná sa o Carlex Design a jeho Jaguar XJ-C, ktorý nebol na cestách bežný ani v jeho dobe. Teraz mu v Poľsku vštiepili modernú techniku, uspeje tento restomod?

Na tuningovej scéne je firma Carlex Design pomerne známa. Púšťajú sa rôznych modelov áut, rôznych kategórií. Tento ich najnovší počin je však restomod. To teda znamená, že do karosérie klasického, už pomerne historického auta implementovali modernú techniku. Z Jaguar XJ-C bolo vyrobených len 10 500 kusov, takže sa jedná o veľkú vzácnosť.

Carlex Design Jaguar XJ-C
Nie je restomod ako restomod.

Pojem restomod si každá firma, ktorá sa do niečoho takéhoto pustí vysvetlí po svojom. Niektoré firmy zachovajú úplne originálny vzhľad a iné zase celkový výzor úplne prekopú. V Poľsku sa rozhodli zachovať pôvodnú tvár, no upravili ju podľa svojich predstáv. Carlex Design zbavil túto klasiku veľkej dávky chrómových doplnkov a ostré hrany karosérie boli vyhladené. Upravené sú aj nárazníky, ktoré pôsobia teraz štíhlejšie. Pozmenené sú aj svetlá, ktorých tvar sa síce nezmenil, dostali však LED technológiu. Taktiež sú rozšírené lemy blatníkov pre väčšie a širšie disky kolies. Celkový vzhľad dotvára ikonická british racing green farba.

Carlex Design Jaguar XJ-C
Starnúca koža. 

Carlex Design to s interiérmi naozaj vie. V tejto firme na to kladú veľký dôraz a aj tento kúsok je toho príkladom. Opäť sa tu kombinuje zelená farba s hnedou kožou so špeciálnym efektom. Táto koža ma neobvyklú starnúcu vlastnosť, ktorá interiéru dodáva retro atmosféru. Chýbať nesmie ani drevený dekor. Ten spolu so stredovou konzolou a výplňami dverí pôsobia veľmi prepracovane. Kúsok moderného vzhľadu dodávajú prístrojové budíky, ktoré pôsobia ako analógové, sú však plne digitálne. Miernym prekvapením je prítomnosť ochranného rámu, ktorý odkazuje na bohatú históriu britských športových kupé v motoršporte.

Carlex Design Jaguar XJ-C
Poriadna nádielka pod kapotou.

Pod kapotou tohto restomoda sa nenachádza radový šesťvalec alebo dvanásťvalec ako to bolo pri originále. Po tvorení prednej kapoty vám úsmev na tvári vyčaruje pohľad na vidlicový osemvalec. Bohužiaľ jeho pôvod Carlex Design neprezradil. Vieme len, že dosahuje výkon 400 koní. Oproti pôvodným dvanásťvalcom, ktoré dosahovali výkon len 260 koní je to poriadny nárast výkonu. Výhodou oproti klasickému modelu je jeho každodenná využiteľnosť. Síce nevieme koľko vás táto štýlová záležitosť bude stáť, Carlex Design však sľubuje, že ich dokážu postaviť niekoľko ročne.

 

Exit mobile version