Domov SPRÁVY News Nadupané Subaru Levorg a WRX STI, u nás ho však nečakajte, teda...

Nadupané Subaru Levorg a WRX STI, u nás ho však nečakajte, teda aspoň zatiaľ

Subaru je pre milovníkov JDM scény veľmi obľúbenou značkou. Len nedávno sa rozhodli predstaviť ďalšie špeciálne verzie známych modelov. Má to však jeden háčik.

Iba necelé dva mesiace po odhalení novej generácie Subaru WRX pre americký trh sa dočkal svojej premiéry aj domáci, teda japonský trh. Japonská verzia modelu Subaru WRX sa líši iba zopár detailmi od svojho príbuzného spoza oceánu. Aby sme však dokázali rozoznať američana od japonca, poďme si spoločne prejsť vzájomné odlišnosti.

 

Rozdiel iba v detailoch

Pri pohľade na prednú časť zaujme odlišný svetelný podpis v porovnaní s americkou verziou. Na prednej maske chladiča taktiež umiestnili aj plaketku STI. Na túto plaketku má nárok iba ten, kto vlastní model s vyššou výbavou STI Sport R. Zadné okno dostalo pre Japonsko charakteristický zadný stierač a plaketku S4. Opätovne plaketky v závislosti na výbave.

Ide o maličké detaily, ktoré by pri odlišovaní japonskej a americkej verzie mohli niektorým ľuďom uniknúť. Čo však jednoznačne nepomýli je volant. Ten je totižto v japonskej verzii pre nás na zlej strane, teda vpravo. Japonský model má v ponuke výbav pre WRX S4 verzie GT-H, GT-H EX, STI Sport R a vrcholnú verziu STI Sport R EX. Modely s označením STI ponúkajú športovejšiu výbavu. Do nej možno zaradiť športovo tvarované sedadlá, infotainment s väčšou uhlopriečkou obrazovky, digitálny prístrojový panel pred vodičom a mnohé iné.

Dočkal sa aj Levorg

Japonský trh však nezostal iba pri modeli WRX. Subaru rovnako predstavilo aj model Levorg STI Sport R. Pod kapotu dostane Levorg rovnaké srdce ako model WRX S4. Ide o 2,4-litrový plochý štvorvalec s turbom. Jeho výkon je 202 kW a ponúka 375 Nm krútiaceho momentu. V porovnaní s nižšími verziami modelu Levorg, ktoré majú pod kapotou iba 1,8 litrový turbo motor ide o výrazný posun.

Rozdielnosťou medzi JDM a americkými modelmi je prevodovka. JDM modely majú svoje motory vždy prepojené s CVT prevodovkou, no americký model WRX má k dispozícii aj manuálnu prevodovku. Štandardom je preto aj symetický pohon všetkých štyroch kolies s aktívným vektorovaním krútiaceho momentu. Modely WRX STI dostanú aj volič jazdných režimov a electronicky riadené tlmiče.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokPoznáme slovenské ceny novej Dacia Jogger. Naozaj sa oplatí?
Nasledujúci článokMitsubishi ASX končí. Kedy môžeme očakávať nástupcu?