Množstvo automobiliek sa pomaly pripravuje na zmenu svojho portfólia modelov na čisto elektrické varianty. Teraz s tým prišiel aj Lexus. Túto éru automobilky odštartuje Lexus RZ 450e.
Automobilka chce do roku 2030 z ponuky vypustiť úplne všetky modely so spaľovacími motormi. Automobilka Lexus patrí k špičke. Keďže sa jedná o dcérsku automobilku Toyoty, vo svete hybridných pohonov sú ako doma. Od roku 2030 však upustia od svojich veľmi dobre spracovaných hybridov a vydajú sa na cestu čistej elektromobility. Celú túto éru má odštartovať novinka Lexus RZ 450e.

1 000 000 ročne.
Tak ako sa automobilke Lexus darí vo svete hybridov, vo svete čisto elektrických áut sú úplný prepadák. Jediný čisto elektrický Lexus je model UX 300e, ktorý vychádza z bežného UX. Preto je veľmi odvážne, vydať sa na túto cestu aj napriek neúspechu. Lexus má ambície do roku 2035 vyrábať až milión elektromobilov ročne. K tomuto cieľu má dopomôcť aj nový čisto elektrický model, Lexus RZ 450e.

Stále tajomný.
Lexus zverejnil oficiálne snímky, no bližšie špecifikácie neprezradil. Nie je však tajomstvom, že bude vychádzať z dvojičiek Toyota bZ4X a Subaru Solterra. Novinka bude stáť na platforme e-TNGA. Čo sa vonkajšieho vzhľadu týka, novinka nemá ďaleko od konceptu LF-Z Electrified. V prednej časti vidíme naznačenú už typickú prednú masku všetkých Lexusov, v tomto prípade je však zaslepená. Pri pohľade z profilu je vidieť zasklený C-stĺpik, ktorý už poznáme z SUV modelu RX. Ako je už v dnešnej dobe zvykom, chýbať nesmú ani rôzne svetelné vychytávky, akými sú napríklad podsvietené logo alebo denné svietenie v tvare ležatého písmena L. Prekvapením ale je, že Lexus so svojou povesťou futuristického dizajnu zostal verný klasickým spätným zrkadlám a nenahradil ich kamerami.

Veľký otáznik pod kapotou.
Prakticky, čo sa technickej stránky týka, o novom Lexuse nevieme absolútne nič. Môžeme len predpokladať, že čo sa týka dojazdu, novinka prekoná Toyotu bZ4X. Tá ponúka výkon 150 alebo 160 kW. Batéria má kapacitu 71,4 kWh a dojazd je 460 až 500 km. Z miesta sa rozhýbe na 100 km/h za 8,4 alebo 7,7 sekundy, v závislosti od toho, či zvolíte verziu s pohonom prednej alebo oboch náprav. Ako možnosť sa javí aj prebratie techniky z už spomínaného konceptu LF-Z, ktorý bol odprezentovaný s batériou o kapacite 90 kWh, dojazdom na hranici 600 km a výkonom až 400 kW.