Honda aktuálne skúma funkčnosť tuhých batérií pre elektrické autá a spája rastúci počet výrobcov automobilov, ktorí tiež bádajú nad novou technológiou. Japonská automobilka je silným podporovateľom vodíkových palivových článkov, ale podobne ako v konkurencii (Toyota), majú veľa v stávke.

,,Preskúmali sme všetky batérie v pevnom stave“, povedala pre agentúru Reuters hovorkyňa Hondy Teruhiko Tatebe. Zatiaľ čo iné zdroje tvrdia, že sa Honda spolčila na tomto projekte s Nissanom, Tatebe povedala, že Honda súčasne na vývoji batérii nespolupracuje s inou spoločnosťou.

Tuhé batérie sa líšia lítium-iónových galvanických článkov, ktoré sa dnes používajú vo väčšine elektromobilov,  vďaka pevnému elektrolytu  namiesto kvapalného (takže sa zmenil hlavne názov a skupenstvo). To pravdepodobne umožňuje väčšiu energetickú hustotu, čo znamená, že batéria môže udržať v sebe viac energie v danom objeme. Na rozdiel od tekutého elektrolytu v lítium-iónových batériách, nie je elektrolyt v tuhom stave ani horľavý, čím sa minimalizuje bezpečnostné riziko.

Aj keď doteraz žiadna spoločnosť nedokázala komerčne využiť tuhé batérie, napriek tomu si získali veľa pozornosti. Len tento týždeň spoločnosti Solid Power, BMW a Colorado oznámili partnerstvo vo výskume pevných batérií. Toyota uvádza, že plánuje používať tuhé batérie v nadchádzajúcom výrobnom období, Fisker (dánska firma vyrábajúca elektromobily, ktorá sa snaží konkurovať Tesla Modelu 3) plánuje postupovať rovnako.

ssangyong-torres-evx

Honda bude potrebovať naozaj dobré batérie. Japonská spoločnosť očakáva, že elektrifikované vozidlá dosiahnu dve tretiny svojho celosvetového predaja do roku 2030. V najbližšom termíne budúceho roka sa začne predávať nový hybrid, ktorý ožije vďaka názvu Insight, a zaujme svojim staro-novým retro dizajnom konceptu Urban EV na Európskych showroom-och v roku 2019. Stále prísnejšie normy a tlak sú pravdepodobne príčinou, prečo sa Honda bude snažiť o viac hybridov a elektrických áut.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST – Kia Stonic 1,6 CRDi
Nasledujúci článokHitler predošlý majiteľ – kúpili by ste auto s takouto minulosťou?