Subaru predstavilo na autosalóne v Tokiu koncept elektrického pretekárskeho auta novej generácie. STI E-RA produkuje 1073 koní zo štyroch elektromotorov a má na mieru šitú karosériu s vysokým prítlakom.
Model s označením STI E-RA využíva množstvo súčasných štýlových prvkov Subaru. Ide o prvky ako LED svetlá v tvare písmena C. No ďalej zvyšok auta vyzerá úplne odlišne ako ktorýkoľvek model Subaru jazdiaci po našich cestách. Vpredu vyčnieva veľký “splitter” z uhlíkových vlákien a hlboké otvory na kapote odvádzajú vzduch z prednej masky cez hornú časť auta. Samotné výrezy blatníkov sú navrhnuté tak, aby uvoľnili tlak vzduchu a pridali prítlak vpredu. Tento superšport od Subaru má športové kolesá so stredovým zámkom, obalené v hladkých pneumatikách značky Falken.
Karoséria je zovretá za prednými kolesami, aby sa zrýchlilo prúdenie vzduchu po bokoch auta. Svoje miesto dostalo aj strešné nasávanie, ktoré má za úlohu pravdepodobne chladiť batérie auta počas dlhšej jazdy na trati. Cieľom zostáva udržať batérie superšportu v ideálnych prevádzkových teplotách. Vzadu osadili obrovské zadné krídlo s labutím krkom a vysoký difúzor navrhnutý tak, aby vytvoril nízkotlakovú zónu v zadnej časti vozidla pre väčší prítlak.
Štyri motory pre ideálnu jazdu
STI E-RA používa štvormotorové usporiadanie pre pohon všetkých štyroch kolies, poháňané 60kWh batériou. Elektromotory dodáva Yamaha a sú namontované na každom kolese, čo umožňuje presné riadenie dodávky energie. Vozidlo analyzuje rýchlosť kolies, rýchlosť vozidla, uhol natočenia volantu, bočnú silu, vychýlenie, brzdný tlak a jednotlivé zaťaženie kolies, aby určilo, koľko energie by sa malo aplikovať na každé koleso.
Takéto presné ovládanie môže fungovať len s elektromotormi namontovanými na kolesách. Túto technológiu povoľujú predpisy FIA E-GT a Subaru ju bude ďalej presadzovať pri svojich budúcich pretekárskych autách. STI E-RA sa má začať testovať na japonských okruhoch v tomto roku. Ešte predtým ako sa postaví na okruh Nurburgring v roku 2023. Subaru sa snaží dosiahnuť čas na kolo 6 minút 40 sekúnd – o päť sekúnd rýchlejšie ako elektrické hyperauto NIO EP9.