Domov SPRÁVY News Mercedes triedy E ide proti prúdu, zachová si spaľovací motor

Mercedes triedy E ide proti prúdu, zachová si spaľovací motor

Nová generácia modelu Mercedes triedy E príde v roku 2023 a v čase úplne elektrického znovuzrodenia nemeckej značky sa chystá dokázať, že obľúbenec spoločnosti Mercedes so spaľovacím motorom zostane stále dôležitým modelom.

Na európske cesty sa dostane nový Mercedes v druhej polovici budúceho roka, čím o niečo predbehne novú generáciu BMW radu 5 svojim príchodom. Avšak zatiaľ čo jeho rival príde s plne elektrickým variantom spolu so spaľovacím a hybridným pohonom, trieda E zostane so 48-voltovými mild-hybridnými benzínovými a naftovými motormi plus plug-in hybridný pohon. Namiesto toho sa elektrický sedan EQE od Mercedesu predstaví ako stajňový kolega triedy E v elektrickom prevedení.

 

Stále plní peňaženku Mercedesu

Nové vývojové prototypy triedy E spozorovali na verejných komunikáciách v Európe. trieda E má už takmer 30 rokov odznak výkonného sedanu Mercedes. Hoci predaj týchto modelov klesá v prospech SUV, stále ide o najpredávanejší štvordverový model Mercedesu. V roku 2020 predstavoval až 16 percent predajov značky. Absolútna hodnota dosiahla viac ako 300 000 predaných kusov aj napriek roku obrovskej globálnej neistoty.

Štýl novej Triedy E by nemal znamenať radikálny odklon od najnovšej Triedy C a Triedy S značky. Nové horizontálne zadné svetlá, hladší povrch, vzpriamenejší predok a štýlové prvky. Rovnako do dizajnu pribudnú aj zapustené, vysúvacie kľučky. Nová trieda E tak príde v prevedení sedan a kombi. Všetko nasvedčuje tomu, že modely kupé a kabriolet triedy E nebudú pokračovať, s príchodom úplne novej rady CLE. Práve rada CLE by mala pokryť vypustenie kabrioletu a kupé prevedenia triedy E.

ssangyong-torres-evx
Zdroj: Autotest.sk
Interiér na vzor triedy S a C

Interiér tak ako aj exteriér prejde úpravami. Tieto úpravy sa budú sústreďovať okolo nového systému dotykovej obrazovky orientovanej na výšku. Obrazovka vystupuje zo stredovej konzoly, opäť podobný znak s triedou C a triedou S. Štýl sa stane jednotným vo všetkých troch modeloch značky Mercedes, ale technológia poháňajúca obrazovky sa bude líšiť.

Triedy C a S sa líšia veľkosťou displeja a technológiou. Trieda E dostane pravdepodobne v štandarde 11,9-palcový displej, ktorý je pre triedu C voliteľný. Očakáva sa, že do štandardu zakomponujú plne digitálny prístrojový panel s dostupnými 3D prístrojmi. Trieda E by mala tiež ponúkať podobný head-up displej a semi-autonómne jazdné pomôcky ako jej väčší súrodenec. Tie budú však pravdepodobne ponúkané ako doplnková výbava.

Nová platforma = nové možnosti

Veľkú časť využívania tejto novej technológie umožní prechod na platformu Mercedes MRA2. Nová architektúra umožní triede E urobiť veľký skok vpred, pokiaľ ide o elektrifikáciu. K dispozícii bude aj 48-voltový mild-hybridný systém v celom rozsahu. Každá naftová a benzínová verzia novej Triedy E má podporovať túto technológiu, no najväčším lákadlom bude nový plug-in hybridný model s výrazne väčším elektrickým dojazdom a vyššou účinnosťou. Tento model využíva technológiu batérie a motora z Triedy S. Nový E 300 e prepojí 2,0-litrovú preplňovanú benzínovú jednotku s novou technológiou. Táto technológia umožní dojazd takmer 100 kilometrov na elektrinu.

Čo chystá AMG ?

Čo AMG naplánovalo pre novú triedu E, stále nepoznáme. Aj keď vysokovýkonné verzie budúceho modelu prídu chvíľu po uvedení základných modelov. Ďalší AMG C 63 sa presunie na nový plug-in hybridný štvorvalec s výkonom až 600 k. Zdroje v Nemecku naznačujú, že ďalší E 63 by si mohol zachovať charakteristický 4,0-litrový motor V8 s dvojitým turbom. Výkon by sa mohol vyšplhať na viac ako 650 koní a štandardom by mal zostať pohon všetkých kolies 4MATIC.

Pokiaľ ide o podvozok, nová trieda C vypustila vzduchové odpruženie zo zoznamu možností, ale trieda E by si mala túto možnosť zachovať. Rovnako ako pri väčšej triede S bude ponúkaný aj s novým systémom riadenia zadných kolies. Neposkytne však rovnakú schopnosť ako vlajková loď značky, ktorá dokáže otočiť zadné kolesá až o 10 stupňov v opačnom smere ako predné.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokNový Land Rover Defender 130 je riadny obor! Patentové obrázky ukázali jeho skutočnú veľkosť
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz E-Scooter. Už to nie je iba o autách