Nová generácia BMW radu 5 má prísť na trh už budúci rok. Ako odhaľujú špionážne zábery, bavorský výrobca začal s vývojovými prácami aj na novom modeli M5 a nenecháva nič na náhodu.
Ďalšie BMW M5 prevezme hybridnú hnaciu sústavu z pripravovaného super SUV XM, o ktorom sa hovorí, že ponúkne výkon až 737 koní. Nový model radu 5 má dostať väčšie predné “ľadvinky” než akými disponuje práve aktuálny model BMW radu 5. Pozitívom však pre neprajníkov veľkých “ľadviniek” BMW M3 a M4 bude, že model M5 nebude nasledovať tento trend.
Najagresívnejšia M5 všetkých čias
Nová M5 bude vyzerať agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Predná časť bude obsahovať laserové svetlomety, plus viac tvarovaný predný nárazník a kapotu. Zdieľa podobný dizajn prednej časti ako aj nové BMW radu 2. Práve vďaka tomu má označenie M5 prominentnú pozíciu na stranách karosérie. Vzadu vidieť šikmejšiu zadnú časť akú má súčasný model M5. Šikmejšia zadná časť nasleduje rovnaký trend ako v prípade radu 2 a modelu i4.
Ako vždy bude nová M5 využívať širší rozchod kolies ako bežná 5-ka. Ide najmä o lepšiu ovládateľnosť, a práve preto má zamaskovaná testovacia verzia predĺžené podbehy kolies. Pre športovejší postoj budú zosilnené aj bočné prahy. Tento vývojový automobil dostal nálepku „hybridné testovacie vozidlo“. Za prednými kolesami je skrytý nabíjací port, čo potvrdzuje, že nová M5 bude pravdepodobne plug-in hybrid a elektrifikácii sa nevyhne.
Rovnako ako predchodcovia, aj nová M5 dostane sadu štyroch koncoviek výfuku umiestnených v hlboko tvarovanom zadnom nárazníku a jednotky zadných svetiel vyzerajú byť oveľa menšie ako predtým. Veko batožinového priestoru pravdepodobne dostane decentný spojler ako býva v prípade M5 štandardom.
Výkon a krútiaci moment vás zarazí do sedadla
Nová M5 by mohla dostať rovnakú hybridnú pohonnú jednotku ako nadchádzajúca vlajková loď XM, ktorá by sa mala dostať na trh tento rok. SUV pravdepodobne využije 4,4-litrový preplňovaný motor V8 zo súčasného najvýkonnejšieho BMW M5 CS v kombinácii s hybridným systémom z X5 xDrive45e PHEV. To by poskytlo celkový výkon 737 koní a krútiaci moment okolo 1 000 Nm. Hybridný systém po prvýkrát v M5 umožní aj čisto elektrickú jazdu. Model X5 xDrive45e dokáže prejsť zhruba 86 kilometrov v režime EV. Model BMW M5 by si tento údaj mohol ešte viac vylepšiť svojou nižšou hmotnosťou a vylepšenou aerodynamikou.
Nová M5 bude mať aj naďalej pohon všetkých štyroch kolies s výberom jazdných režimov, ktoré upravia distribúciu krútiaceho momentu. Dvojspojková prevodovka sa javí ako nepravdepodobná. BMW pri súčasných M3, M4 a M5 prechádza z DCT na tradičné automaty. Očakáva sa aj vylepšená verzia súčasného osemstupňového automatu, ktorá sa vyrovná s dodatočným krútiacim momentom nového vozidla.
Interiér úplne prekopú
Interiér bude úplne nový a bude nasledovať štandardný model radu 5. Na palube sa ocitne aj infotainment systém BMW iDrive 8. Ten kombinuje 14,9-palcový centrálny dotykový displej s 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom pod jedným kusom zakriveného skla s funkciami, ako je pripojenie 5G a navigačný systém s rozšírenou realitou. BMW M5 ponúkne zasa o niečo viac a zjavne sa nevyhne ani čiastočnej elektrifikácii.