Lotus predstavil nového nástupcu svojho ikonického modelu Elise, ibaže sa jedná o elektromobil. Lotus EV má prísť v roku 2026 na novú platformu vyvinutú britskou značkou Britishvolt. Používať sa bude v budúcich elektrických športových autách a rovnako aj v Alpine 110.
Lotus, ktorý teraz vlastní čínska materská spoločnosť Geely, potvrdil, že nový športový automobil Emira bude jeho posledným modelom so spaľovacím motorom. Každý nový Lotus, ktorý ho bude nasledovať, bude plne elektrický a založený na rade novo vyvinutých platforiem.
Ďalším novým Lotusom sa stane veľké SUV s kódovým označením “Type 132”, ktoré sa má vyrábať v Číne. Spolu s budúcim štvordverovým GT známym ako “Type 133” a SUV strednej veľkosti s kódovým označením “Type 134”.
Lifestyle modely na roztrhanie
Nuž a v tejto záplave modelov, ktoré značka Lotus označuje ako „lifestyle“ modely, tiež potvrdili plány na plne elektrické športové auto. Ešte jednu vetu k “lifestyle” modelom. Tie majú byť založené na platforme s názvom Premium Architecture. Teraz sa vráťme späť ku elektrickému športovému autu, ktoré sa má podľa všetkého vyrábať v centrále značky Lotus v meste Hethel. Tento nový elektrický športiak dostane novú platformu s názvom E-Sport. Nástupca modelu Elise príde na trh v roku 2026 a stane sa plne elektrickým nástupcom už spomínaného modelu Elise.
Jemne poodhalená silueta naznačuje podobnosť s modelom Esprit. Podobnosť vyjadrujú najmä línia strechy a okná. Práve okná sa tvarom najviac podobajú ikonickému superautu značky s motorom uprostred. Ďalšou podobnou črtou sa javí špicatá predná časť vozidla. Silné, výrazné línie prednej a zadnej časti vozidla sú v súlade s najnovším dizajnovým jazykom výkonných automobilov značky Lotus. Pričom jasne čerpajú inšpiráciu z elektrických superáut Evija a Emira.
Okrem poodhalenia nástupcu modelu Elise značka potvrdila, že spolupracuje so špecialistom na batérie Britishvolt na vývoji novej technológie batérií. Táto spolupráca sa má stať pre vozidlo kľúčová.
Ukáže sa dôležitosť rozloženia váhy
Vďaka partnerstvu majú obe spoločnosti možnosť spolupracovať na vývoji balíka batériových článkov novej generácie. Ten by sa mal používať na budúcich plne elektrických športových autách značky Lotus. Batéria vyvinutá v Britishvolt vytvorí spojenie s pohonnými a motorovými systémami Lotus. Pravdepodobne sa dostane do modelov značky Lotus založených na platforme E-Sport pomocou elektrifikovaného zadného pomocného rámu s názvom LEVA.
Tento pomocný rám prináša možnosť batériu umiestniť buď pod podlahu auta, alebo zvisle naskladať za priestor pre cestujúcich. Cieľom zostáva zabezpečiť podobné rozloženie hmotnosti a ťažisko ako v prípade typického športového auta so zážihovým motorom v strede.
Generálny riaditeľ Lotusu Matt Wendle povedal: „Lotus je potešený, že môže spolupracovať so spoločnosťou Britishvolt na vývoji novej technológie batériových článkov. Spolupráca zabezpečí vzrušujúci výkon, ktorý môže poskytnúť športové vozidlo Lotus EV. Toto sú prvé vzrušujúce kroky na ceste k úplne novému elektrickému športovému autu od Lotusu.