Zo zverejnených fotiek spoznávame zatiaľ koncept. DS E-Tense Performance vznikne aj ako funkčný prototyp. Jeho cieľom je dostať komponenty z formuly E do sériovej výroby za prijateľnú cenu. DS E-Tense sme spoznali ešte v roku 2016, toto je však jeho vylepšená verzia Performance.
O vysokých ambíciách automobilky DS niet žiadnych pochýb. Po novom nám ukazujú svoj nový koncept DS E-Tense Performance, ktorý bude slúžiť ako veľmi výkonné, pojazdné laboratórium značky. Vďaka konceptu nespoznávame len dizajnový smer, ktorým sa bude automobilka uberať, ale aj techniku. Cieľom tohto konceptu je preniesť techniku z formuly E do bežnej premávky a práve tento koncept má tomu dopomôcť.
Formula E v inom šate.
Divízia DS Performance zožala v šampionáte formuly E veľký úspech. Dokázali dva roky po sebe vyhrať majstrovstvá tímov, ale aj jazdcov. Tento úspech tak chcú preniesť aj na bežné cesty. Koncept priamo z formuly E prevzal monokok z uhlíkových vlákien a podvozok s geometriou. Tieto komponenty majú zaručiť výborné jazdné vlastnosti a to dokonca aj na hrboľatých mestských cestách.
Poriadna dávka výkonu.
O pohon sa starajú dva elektromotory, ktoré dosahujú celkový výkon až 600 kW (815 koní). Každý z motorov má na starosti jednu nápravu, takže pohon všetkých štyroch kolies je samozrejmosťou. Aj napriek pohonu všetkých štyroch kolies sa dá predpokladať dominancia zadnej nápravy. Naznačuje to aj rozloženie síl. Elektromotor poháňajúci prednú nápravu poskytuje výkon 250 kW a elektromotor nad zadnou nápravou výkon až 350 kW. Zaujímavo vyzerá aj rekuperácia. Koncept dokáže rekuperovať energiu rovnakým výkonom, teda 600 kW. Klasické brzdy ako ich poznáme, sú tu tak úplne zbytočné. Nevyužívajú sa ani pri maximálnom brzdení a slúžia len ako záloha, v prípade poruchy rekuperačného systému. DS chce technológiu vďaka tomuto funkčnému prototypu ďalej vyvíjať a hľadať spôsoby akými ju dostať do sériovej výroby.
Čerešnička na torte.
Na záver sme si nechali vizuálnu stránku konceptu. Pri automobilke DS sme si už zvykli na špecifický dizajn, ktorý nemusí ulahodiť každému. Na podobnej vlne sa nesie aj koncept DS E-Tense Performance. Vyzerá ako z budúcnosti a podľa nás mu to veľmi pristane. V prednej časti dominuje podsvietené logo spolu s LED svetlami, ktoré majú až 800 bodov. Na mieste, kde by ste očakávali klasické svetlá sa v tomto prípade nachádzajú kamery, ktoré sa starajú o zber údajov z tohto pojazdného laboratória. Celkovo predná časť pôsobí dosť agresívne a dynamicky. Z profilu si všimnete obrovský výduch za predným kolesom a taktiež ešte väčšie nasávanie pred tým zadným. V zadnej časti konceptu dominuje obrovský karbónový difúzor, kde je umiestnené efektné svetlo ako z formuly. Zaujali nás taktiež zadné LED svetlá, ktoré svojim netradičným tvarom. Celkovo pôsobí koncept veľmi dobre a ostáva len dúfať, že DS dokáže ako dizajn, tak aj techniku pretaviť do sériovej výroby.