Domov SPRÁVY Elektromobilita Ferrari podalo patent a naznačuje ním elektrickú budúcnosť

Ferrari podalo patent a naznačuje ním elektrickú budúcnosť

V polovici minulého roka generálny riaditeľ Ferrari John Elkann potvrdil, že spoločnosť uvedie na trh svoje prvé čisto elektrické športové auto v roku 2025.

Zdá sa, že Ferrari napreduje vo vývoji, pretože firma práve podala patent na novú elektrifikovanú platformu športových áut. Od novej platformy očakávame, že bude základom prichádzajúceho rivala od Ferrari pre elektrický model Tesla Roadster.

Patent už leží na stole

Patentová prihláška Ferrari sa týka podlahy a podvozku, ktorý má priestor pre dve batérie. V zadnej časti vozidla sa má namontovať väčšia jednotka a pod priestorom pre cestujúcich upevnili široký plochý balík batérii. Tento balík dostal tvar aby ponechal dostatok priestoru pre cestujúcich. Obe batérie sú pripevnené k vlastnej podlahovej časti, ktorú oddelili od hlavného podvozku vozidla a priskrutkujú ju do auta zospodu.

Tvar prototypu v patentových náčrtoch Ferrari tiež naznačuje, že jeho prvý plne elektrický model sa nebude príliš vzďaľovať od dizajnového jazyka, ktorý vytýčili jeho vozidlá so spaľovacím motorom. Batéria a elektromotory nájdu svoje miesto v zadnej časti vozidla a zaberú priestor zvyčajne určený pre spaľovací motor a prevodovku.

ssangyong-torres-evx
Príde aj hybrid

Aj keď patentové nákresy Ferrari ukazujú, že túto novú platformu navrhli s ohľadom na plne elektrické pohonné jednotky, spoločnosť tvrdí, že v navrhovanej architektúre ponechala dostatok miesta pre hybridné športové auto so spaľovacím motorom, ktoré by stálo na rovnakých základoch. Existuje šanca, že by sme čoskoro mohli vidieť ďalší elektrifikovaný hybridný model od Ferrari v polovici dekády. Približne v rovnakom čase, keď firma uvádza na trh svoj prvý plne elektrický model.

Ferrari tvrdí, že v prednej aj zadnej časti platformy sa nachádza dostatok miesta na umiestnenie spaľovacieho motora. Ale podľa týchto obrázkov bude mať táto platforma podobne tvarovanú prednú časť ako modely F8 Tributo a 296 GTB. To znamená, že vpredu sa asi nenájde dosť miesta pre benzínový motor. Ak však Ferrari zasunie spaľovací motor do tejto navrhovanej platformy, javí sa ako pravdepodobné, že bude umiestnený za priestorom pre cestujúcich s obmedzeným priestorom vpredu použitým na umiestnenie elektromotora.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokV Bratislave otvorili prvú vodíkovú čerpaciu stanicu. Takto vyzerá
Nasledujúci článokZ formuly E priamo na cesty. To je DS E-Tense Performance