Fámam je koniec. Volkswagen Passat B8 bude mať ešte jedného nástupcu. Novinka interne označené B9 bude iba ako kombi a takmer identická so Škodou Superb.
Prichádzajúca generácia populárneho VW Passat bude zrejme tou poslednou. Nemecká automobilka vo veľkom investuje do elektrických modelov ID a príchod čisto elektrického sedano-liftbacku je už takmer na spadnutie. Aj kvôli tomu bude nový Passat iba ako kombi, technológie preberie od Škody Superb aj vo forme liftbacku. Nový Passat sa bude vyrábať po boku českého Superbu v bratislavskej fabrike v Devínskej Novej Vsi.
Prichádzajúci Passat však bude najväčším vo svojej histórií. Platforma bude dobre známa, teda MQB a rázvor kolies má byť na úrovni Superbu. Nový Passat tak ponúkne veľmi príjemný posed pre pasažierov sediacich vzadu a taktiež bude zväčšený batožinový priestor. Na danú triedu tak bude Passat o krok vpred oproti konkurencii. Passat Variant B9 je aj na prvý pohľad väčší oproti svojmu predchodcovi, väčší je taktiež zadný previs, ktorý ponúkne väčší batožinový priestor.
Novinka však ostáva navonok podobná svojmu predchodcovi. Pôjde o úpravu aktuálnej generácie s niektorými dizajnovými prvkami. Predná časť je maskovaná, no pripomína Golf terajšej, ôsmej generácie. Ibaže by Passat pokračoval v dizajnovom jazyku, ktorý nastolil práve Golf. Zadná časť je jemne prelepená páskou, no vidieť pod ňou známky plnej LED linky, ktorá spája skupinové svetlá.
Po dieselových motoroch pomaly utícha dopyt, no viete si predstaviť niečo iné, než 2.0 TDI pod kapotou tohto auta? Ten sa tam aj bude nachádzať a to v dvoch výkonnostných variantách. 110 kW / 150 koní a 147 kW / 200 koní. Podľa zákulisných informácií bude motor spriahnutý s mild-hybridným systémom. K dispozícií budeme mať aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion a špekuluje sa aj o zvýšenej verzii Alltrack. Pod kapotou by sa mali ukotviť aj motory 1.5 TSI a 2.0 TSI. Nezabúdajme však aj na plug-in hybridnú verziu v podobe eHybrid s výkonom 147 kW / 200 koní.