Plány na najbližšie obdobie mnohých automobiliek už poznáme, sú spojené predovšetkým s uvádzaním nových elektromobilov. K svojej budúcnosti sa konečne vyjadril aj taliansky Fiat začlenený do koncernu Stellantis.
Fiat zostane pri orientácii na vozidlá tých najmenších segmentov. Do roku 2027 má predstaviť nové supermini a až tri crossovery. Zaujímavosťou je, že dizajn všetkých týchto vozidiel je už údajne hotový.
Prvým novým automobilom by mal byť v roku 2023 zatiaľ nepomenovaný model veľkosti Punta, ktorý bude postavený na platforme Peugeotu 208 či Citroenu C3. Je však veľmi pravdepodobné, že novinka názov Punto nedostane.
Fiat naďalej počíta so službami modelov 500 a Panda. Fiat uvažuje dokonca o rozšírení modelového radu 500 o novú verziu, zatiaľ však nie je jasné, že o akú. Nasledujúca generácia Pandy by mohla vychádzať z konceptu Centoventi. Fiat by sa tak vrátil k minimalistickému prístupu, ktorý Pandu preslávil v 80. rokoch 20. storočia.
O ďalších dvoch nových crossoveroch sa zatiaľ veľa nevie. Informácie z Fiatu však naznačujú, že všetky modely by mali byť elektrifikované už v roku 2027, čo by bolo o tri roky skôr, ako tvrdili pôvodné plány automobilky z minulých rokov. Najväčší z nich by dĺžkou nemal presiahnuť 4,5 metra, čo je veľkosť napríklad takého Hyundaiu Tucson. Otázkou zostáva, či sa v prípade elektromobilov podarí Fiatu stlačiť cenu smerom nadol. Momentálne najlacnejší Fiat 500e stojí 25-tisíc eur.
Pozícia Fiatu v rámci koncernu Stellantis by tak mala byť jasná – Taliani sa budú sústrediť na malé autá, zatiaľ čo Francúzi budú mať v hľadáčiku triedu kompaktov a manažérskych vozidiel. Čo sa týka portfólia úžitkových automobilov, tam by Fiat nemal nič meniť. Oživí dokonca meno Ulysse, o čom sme písali len nedávno.
Vodiči v Británii si úspornou jazdou v 500e môžu zarobiť na ročné predplatné Spotify
Noví majitelia elektromobilu 500e budú odmeňovaní kryptomenou za úspornú jazdu. Fiat totiž nadviazal partnerstvo s britským startupom Kiri Technologies. Prostredníctvo funkcie eco:Score systém zhromažďuje údaje o jazde, ako je rýchlosť a prejdená vzdialenosť, a odosiela ich do cloudu Kiri. Používatelia si potom môžu stiahnuť tokeny KiriCoin do svojich smartfónov a použiť ich pri nákupe produktov a služieb z trhu Kiri. Tie zahŕňajú najmä platby za Netflix, Amazon, Spotify či Airbnb. Pri ročnom nájazde 10-tisíc km dostanú vodiči Fiatu 500e kryptomenu v hodnote 125 libier, čo je ekvivalent 18-mesačného predplatného Netflixu či 12-mesačného predplatného Spotify. Tí najlepší vodiči z rebríčka eco:Score svojou úspornou jazdou dokážu ušetriť na elektrine 50 libier ročne pri nabíjaní doma a 70 libier pri nabíjaní na verejných nabíjacích staniciach.