Domov SPRÁVY News Raritná zvolávačka od Bugatti – jedno jediné auto, kvôli jednému šróbu

Raritná zvolávačka od Bugatti – jedno jediné auto, kvôli jednému šróbu

Zvolávacie akcie na autá nie sú ničím výnimočným. Takéto akcie slúžia na to, aby sa predišlo aj tým najbanálnejším poruchám.

Bugatti je automobilkou, ktorá má v portfóliu autá za nemalé peniaze a považujú sa za športový vrchol luxusu. To, že vlastníte drahé auto s najprepracovanejšou technológiou však ešte neznamená, že vás nečakajú zvolávacie kampane. Práve kvôli výkonu a najmodernejším technológiám je potrebné tieto autá kontrolovať o to častejšie.

Pred pár mesiacmi automobilka zvolala do servisov majiteľov modelov Pur Sport, kde bol evidentný problém s pneumatikami. Aktuálne však automobilka zvoláva do servisu osamelý, jediný Chiron, ktorý má možno problém s jedným šróbom. Áno, vidíte správne, zvolávacia akcia kvôli jednému šróbiku.

Podľa zvolávacej akcie zo dňa 28.marca bol tento problém ohlásený americkým úradom NHTSA, kde bolo počas internej skúšky systému momentového kľúča zistené, že jeden zo šróbov na vozidle Bugatti Chiron z roku 2018 nie je správne dotiahnutý, tak ako to požaduje rozsah krútiaceho momentu a to môže viesť k problémom s bezpečnosťou na vozidle.

ssangyong-torres-evx

Celková zvolávacia akcia poukazuje na to, ako široké sú záznamy o výrobe každého jedného vozidla. Automobilka si tieto záznamy ponecháva a archivuje aby bola schopná aj dodatočne vyriešiť problém aj s jedným šróbom na vozidle, ktoré bolo vyrobené pár rokov spätne. Celková správa o chybe ide naozaj do detailov. Uvádza sa v nej dokonca aj to o aký konkrétny šrób ide a presný krútiaci moment. Zle nainštalovaný mal byť jeden z dvoch šróbov na podpere predného rámu. Namiesto 19 Nm bol dotiahnutý len na 9 Nm.

Je veľmi príjemné zistiť, že automobilka si necháva naozaj dôkladné záznamy o danom vozidle aj s odstupom času. Prečo si však automobilka nevšimla tohto problému skôr? V každom prípade je však jasné, že majiteľ si nebude musieť so zvolávacou akciou robiť ťažkosti. Oprava by mala byť jednoduchá a bezproblémová. Automobilka pochopiteľne všetko preplatí a zaplatí taktiež aj prepravu vozidla do servisu a následne po výmene aj zo servisu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJazdci F1 sa sťažujú na Aston Martin V8 Vantage. Je príliš pomalý!
Nasledujúci článokFord GT Holman Moody Heritage Edition ako pocta víťazstva v Le Mans ´66