Ešte dlhý čas bude trvať, kým nejaký model svojou kontroverznosťou a dôležitosťou prekoná nové BMW radu 7. Vlajková loď totiž nastavuje úplne nový smer po stránke dizajnu a taktiež technológií. Zároveň nám predostiera, ako budú vyzerať nové modely Mníchovskej značky v najbližšej dekáde.
Najväčšou témou je pri novej 7 jednoznačne jej dizajn. Podobne, ako pri X7, aj limuzína dostala rozdelené predné svetlomety. Vrchný úzky pás slúži pre denné svietenie a smerovky, zatiaľ čo hlavné svetlá pod ním plnia ostatné funkcie. Akokoľvek to na rôznych návrhoch vyzeralo až desivo zle, pri osobnom stretnutí to vôbec nebola taká tragédia. Hlavné svetlomety sú zatmavené a cez deň budú pripomínať skôr extra chladiaci otvor. O veľa diskutabilnejším budú opäť raz ladvinky, ktoré sú ani nie svojou veľkosťou, ale skôr tvarom prestrelené. Ťažko sa pri nich zbaviť dojmu zvieracieho rypáku.
Z bočného pohľadu nájdeme pomerne jednoduché línie a kľučky dverí, ktoré môžeme poznať z novej iX. V tomto prípade disponujú extra tlačidlom, ktoré ich automaticky otvorí/zatvorí. Ovládané môžu byť aj hlasom, alebo aplikáciou. Zadná časť pôsobí menej agresívne než tomu bolo v minulosti. Môžu za to hlavne úzke zadné svetlá. Našťastie sa BMW drží svojej tradície a žiadne falošné koncovky výfuku sa tu nekonajú. Zaujímavosťou je, že plne elektrická i7 sa nijako výrazne neodlišuje od klasickej 7.
Predná maska nie je iba a naďalej si zachováva určitú hĺbku. Hlavný rozoznávacím prvkom budú modré detaily, typické pre BMW “i” modely. Novinkou v prípade personalizácie bude dvojfarebné vyhotovenie a špeciálne dekotoratívne prvky na okienku v C stĺpiku. Batožinový priestor poskytuje dostatočnú dĺžku a objem 540 litrov nie je vôbec márny. Výrazne z neho však ukrajujú zadné podbehy kolies. Pri plug-in hybride klesne objem na 525 litrov a pri i7 činí 500 litrov. Skutočná šou sa ale rozbehne v interiéri a konkrétne na zadných sedadlách.
8K KINO na palube
Nové BMW radu 7 totiž posúva pojem palubný zábavný systém do úplne nových výšin. Zadný pasažieri totiž budú mať k dispozícií 31,3” obrazovku s 8K rozlíšením, ktorá sa za zvučky od Hansa Zimmera vyklápa zo strešného okna. Pridajte k tomu príplatkové audio Bowers & Wilkins s 36 reproduktormi s 4D zvukom a máte doslova IMAX sálu. Pritom napríklad vibrujúce sedadlá na základe deja na obrazovke nenájdete ani v kinách.
O obsah sa postará vstavanou Amazon Fire TV a bohatou plejádou streamovacích služieb. Pasažieri majú možnosť stiahnuť filmy aj priamo do systému. Obrazovku môžu ovládať dotykovo, cez smartphone, alebo prostredníctvom dotykových obrazoviek na paneloch dverí. Cez ne môžu taktiež nastavovať sklon sedadla, upravovať pozíciu sedadla spolujazdca, alebo aktivovať rôzne druhy masáží.
Zameranie na pokrokovú technológiu pokračuje aj v prednej časti interiéru. V usporiadaní sa podobá už známym modelom, ale na stredovej obrazovke beží aktualizovaný systém iDrive 8, na ktorý si ostatné modely musia ešte počkať. Úplne novým dizajnovým prvkom je svetelný pás na palubnej doske. Ten zastáva funkciu nie len ambientného osvetlenia, ale reaguje na rôzne interakcie pre posádku, ako napríklad prichádzajúci hovor. Ďalším nevídaným prvkom sú svetelné prvky na strešnom okne.
V Európe bez benzínu
Nevídaná a pre mnohých nelogická bude ponuka motorov. Podľa informácii pri premiére totiž v Európe nedostanete klasický benzínový agregát. Zatiaľ čo v Amerike a ostatných vybraných trhoch bude v ponuke radový šesťvalec a vrcholná V8 biturbo, obe s 48v mild hybridom, v našich končinách bude k dispozícii iba plug-in hybrid v dvoch výkonnostných úrovniach (360/420 kW). Elektromotor bude pomáhať radovému šesťvalcu.
Najmenej elektrifikovaným motorom bude mild hybridná 740d s výkonom 200 kW. Ako prvá k nám príde elektrická i7, ktorá bude dostupná v jednej verzii s výkonom 400 kW a pohonom všetkých štyroch kolies. Neskôr by mala prísť aj vôbec najsilnejšia i7, ktorej výkonom bude na úrovni 492 kW.