Domov SPRÁVY News TEST Dacia Jogger 1.0 TCe 7 miest – Zvládne naozaj všetko?

TEST Dacia Jogger 1.0 TCe 7 miest – Zvládne naozaj všetko?

Ako to Dácia dokázala? Nová Dacia Jogger má v sebe spájať hneď tri druhy vozidiel – MPV, kombi a SUV. A ešte k tomu štartuje v 7 miestnej verzii na hranici 15 000€, čo je v dnešnej drahej dobe bezprecedentné. Ale je Jogger podobným kompromisom, ako lacný elektromobil Spring? 

Dacia Jogger 1.0 TCe 7 miest - Zvládne naozaj všetko?

Dacia Jogger v ponuke nahrádza hneď niekoľko modelov: Dokker, Lodgy a Logan MCV. Stojí na úplne novej platforme, ktorá je totožná s novým Sanderom. Rázvor sa podarilo inžinierom natiahnuť na 290 cm. Podobnosť so Sanderom Stepway nezaprie hlavne v prednej časti. Zmena prichádza až nad B stĺpikom, kde nájdeme dosť veľký skok, ktorý nepôsobí vôbec pekne. Tu ale dizajn ustúpil funkčnosti a vďaka výbežku je línia strechy v zadnej časti vyššia, a tým pádom sa do Joggeru lepšie nastupuje.

Veľa miesta pre ľudí málo pre batožinu

Podobne je riešený aj vstup do batožinového priestoru. Ten zväčšujú zadné svetlá, ktoré vzdialene pripomínajú Volvo. Pochváliť musím aj nízku nakladaciu hranu. Naopak, batožinový priestor je v 7-miestnej verzii chabý. 160 litrov jednoducho pre cestovanie v plnom počte cestujúcich stačiť nebude. Ak však 7 miest potrebujete iba výnimočne, nemusia vám zaberať priestor. Pomerne jednoducho môžete úplne vybrať zadné dve sedadlá a tak dostanete 708 litrový batožinový priestor. Šetrenie je cítiť na chýbajúcom dvojitom dne, alebo extra úložných priestoroch. 

Nastupovanie do tretieho radu sedadiel je jednoduché vďaka úplne vyklápateľnému strednému radu. Jogger treba náramne pochváliť za sedenie na šiestom a siedmom sedadle. Mám 180 cm a dokázal som sa usadiť celkom komfortne. Miesta na chodidlá a kolená je akurát, pričom priestor na hlavu je viac ako dostatočný. Taktiež treba pochváliť veľké okná, vďaka ktorým sa necítite stiesnene. V strednom rade to je horšie s priestorom na kolená, pretože sa tu prejavuje limitácia platformy Sandera. Stredná lavica nie je posúvateľná a tak ste odkázaný na pomerne malý priestor na kolená. 

ssangyong-torres-evx

Na nič sa nehrá

V prednej časti interiéru vás nečaká nič nové. Osvedčený koncept všetkých nových modelov rumunskej značky funguje aj tu. Všetky potrebné funkcie sú okamžite poruke. Obrazovka najvyššej úrovni infotainmentu má síce nižšie rozlíšenie, obdobne horší je aj obraz parkovacej kamery, ale z pohľadu ceny je to akceptovateľné. Pri jazde sa Jogger na nič nehrá. Je nastavený ideálne na naše cesty a s ľahkosťou zvláda všetky nástrahy. Mäkkosť podvozka sa prejavuje na náklonoch v zákrutách, ale nič dramatické to nie je. Pod kapotou testovanej verzie bol najvýkonnejší motor v ponuke. 

Litrový trojvalec ponúka výkon 81 kW (110 k) a 200 Nm vzbudzuje množstvo otázok nad jeho schopnosťami, hlavne pri zaťaženom aute. Nijaká dráma sa však nekonala. Pri záťaži si samozrejme vypýtal viac, ale žiadne horibilné čísla to neboli. Počas testovania v meste, diaľnici a kopcovitom úseku sa spotreba pohybovala na úrovni 8 litrov. Pri prázdnom aute bola kombinovaná spotreba 6,1 litra na sto. Dacia Jogger je aktuálne dostupný iba so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Jej dráhy sú dlhé, ale presne vymedzené. Ak by ste chceli automat, musíte si počkať na hybridnú verziu, ktorá má prísť budúci rok. Tá si už pravdepodobne nezachová priaznivú cenovku, ako naša plná výbava, ktorá sa zmestila pod hranicu 20 000€.

Dacia Jogger 1.0 TCe 7 miest - Zvládne naozaj všetko?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyperloop cestovanie budúcnosti? V Bratislave mal byť v roku 2020, no nepodarilo sa. Muskovi v Amerike áno
Nasledujúci článokPorsche 911 Sport Classic: pocta Carrere RS 2.7 je najvýkonnejšou 911-tkou s manuálom