Ford má zase o jeden patent naviac. Minimálne to tvrdia záznamy amerického patentového úradu. Ford si údajne nechal patentovať funkciu vytáčania motoru na diaľku. Túto funkciu by mohli vraj využívať aj elektrické vozidlá značky Ford.
To, že sa dá naštartovať motor na diaľku už nejakú tú dobu poznáme. No patent, ktorý si nechal Ford uznať spĺňa všetky kritéria horúcej novinky. Ide o vytáčanie motoru na diaľku. Americký patentový úrad UPSTO inofrmoval, že práve tento patent bol predmetom žiadosti značky Ford. Funkciu najlepšie ilustruje model Mustang s osemvalcovým atmosferickým motorom pod prednou kapotou. Účel tejto novej funkcie je prosto jednoduchý – predvádzanie sa. Ak chcete ohurovať zvukom svojho nadupaného auta, budete ťak môcť robiť aj na diaľku. Teda minimálne ak máte Ford.
Aby ste počuli vlastné auto
Ford dokonca aj vo svojej žiadosti uviedol ako hlavný aspekt príťažlivosti športových áut ich jedinečný zvuk. Otázkou zostáva, aký význam má zvuk pre vodiča, keď je dokonale izolovaný vo vnútri vozidla ? Veď takýto zvuk si užijú najmä tí ľudia vonku v okolí vozidla. A práve preto sa Ford rozhodol zaregistrovať spomenutý patent, aby si aj vodič mohol z vonku plne vychutnať zvuk svojho vozidla. A tak si okrem štartovania motor aj poriadne vytočíte a vychutnáte zvuk zvonku. Ford chce pomocou aplikácie dokonca aj otvárať výfukové klapky, prípadne prednastaviť presnú hodnotu otáčok motora, ktoré chce majiteľ diaľkovo dosiahnuť.
Tento nový patent by však nemusel zostať iba výsadou veľkých motorov. Automobilka rozmýšľa o použití aj pre elektrické automobily. Ford si myslí, že aj majitelia elektromobilov majú túžbu vlastniť lepšie znejúce automobily. Tým pádom by funkcia vytáčania motoru prehrávala cez reproduktory umelo vytváraný zvuk, keďže ten reálny nemá odkiaľ prísť. To znamená, že táto funkcia postráda absolútne nejaký úžitok. Ide iba o zvukový efekt.
Stále iba patent
Zatiaľ nevieme, či sa táto funkcia dostane niekedy aj do skutočnej výroby. Automobilky si svoje jedinečné nápady totižto častu registrujú, aby si uchovali svoje patenty. No častokrát sa aj v prípade dizajnov či názvov stáva, že patenty zostanú iba patentmi. Ford nepriblížil kedy a či vôbec plánuje túto funkciu zakomponovať do výroby. Posúďte sami, či niečo takéto dáva vôbec zmysel.