Plne elektrický Megane prichádza ako crossover a jeho plán je vskutku ambiciózny. Dojazdom ale aj spracovaním konkuruje prémii. Nový infotainment je plne integrovaný s Googlom, podobne ako Volvo. Ako hodnotíme Megane E-tech po prvých jazdách?
Z prvých fotografii môže nový, elektrický Megane pôsobiť väčší ako spaľovací predchodca. Opak je však pravdou, Megane E-Tech je v skutočnosti viac-menej rovnaký a to najmä rázvorom ale aj šírkou. Môžeme ho tak pokojne zaradiť ku kompaktným crossoverom ako napríklad VW T-Roc či KIA X-Ceed.
Renault sa tak vydal cestou rastúceho trendu a nahrádza konvenčnú karosériu hatchbacku. Z hľadiska dizajnu je nový elektrický Megane atraktívny a jeho tvary sa nesú v znamení jednoduchých línií. Podobne ako iné elektromobily, aj tu sa objavujú zapustené kľučky dverí. Nemusíte mať obavy, sú dostatočne ergonomické, tak aby otváranie nespôsobovalo komplikácie.
Nižšia svetlá výška nepodporuje terénny charakter crossoverov, nový tým karosérie pre Megane, skôr slúži ako kamufláž batérie. Aj keď je potrebné dodať, že požitý akumulátor je mimoriadne tenký, má len 110 milimetrov. Vďaka čomu bol zachovaný prirodzený posed vodiča. Čo môžeme len potvrdiť a pochváliť, keďže vo väčšine elektromobilov to kritizujeme.
Bohaté spracovanie a nevídaná konektivity
Interiér predstavuje obrovský krok vpred pre značku Renault a môže byť zásadným faktorom pri výbere medzi konkurenciou. Architektúra prednej časti je nesmierne minimalistická a kombinuje množstvo materiálov ktoré spolu vzájomne ladia. Funkčnosť tu hrala veľkú rolu a aj napriek obrovskej 12 palcovej ploche displeja infotainmentu a o kúsok väčšiemu digitálnemu prístrojovému štítu, je všetko prehľadné a intuitívne.
Zachovaný ostal aj fyzický panel klimatizácie, to je len dôkaz že sa to dá aj bez zbytočných dotykových plôch! Naopak, volant sa im nevyhol, no ostali zachované aj konvenčné ovládače. Vzájomná synergia je tak skvelým kompromisom. Orientácia displeja na vodiča len podčiarkuje dôraz ktorí sa kládol na ergonómiu v tomto aute. Volič režimu jazdy sa nachádza nad volantom podobne ako v prípade Mercedesu.
Zásadnou novinkou je však prepojenie systému infotainmentu s platformou Google, tá je integrovaná priamo do vozidla a mala by vám zabezpečiť prvotriednu konektivitu a užívateľské prostredie. Grafika je úchvatná rovnako ako aj odozva. Počas našich prvých jázd sa však vyskytlo niekoľko problémov s pripojením a tak si finálne hodnotenie a podrobné zoznámenie necháme až na plnohodnotný test.
Z Bratislavy do Piešťan a späť s rezervou
Počas našich prvých jázd sme absolvovali trasu z Bratislavy po okreskách cez smolenice až do Piešťan. Elektrický Megane si môžete zakúpiť buď so 40 kWh alebo 60 kWh akumulátorom, pričom dojazd deklarovaný výrobcom predstavuje 300 alebo 450 kilometrov, v závislosti od konkrétnej verzie. Tá naša disponovala väčšou batériou, pričom cestu z Piešťan do Bratislavy sme absolvovali po diaľnici. Po prejdení viac ako 180 kilometrov v takýchto zmiešaných podmienkach, nám po opätovnom návrate do Bratislavy, auto ukazovalo dojazd 160 kilometrov. Priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 19,3 kWh / 100 km.
Po jazdnej stránke je Megane E-Tech veľmi príjemný auto a ako celok ho zatiaľ hodnotíme veľmi pozitívne. Detailnejšie si ho predstavíme počas plnohodnotného redakčného testu, už čoskoro. Otázna bude práve ochota zákazníkov priplatiť si za nový Megane raz toľko ako za predchádzajúcu spaľovaciu verziu…