BMW 1M
Podľa zaužívaného označenia modelov BMW sa malo volať M1. Avšak z historických dôvodov to nebolo možné, takže ako jediné emkové BMW má prehodenú cifru s písmenom M. Výroba prebiehala od roku 2011 do roku 2012 a celková produkcia činila necelých 6500 áut. To bolo výrazne viac, než pôvodne plánovalo BMW (2700), ale stále je to dostatočne málo na to, aby si ojazdené kusy držali svoju hodnotu.
Technika tohto auta je vzácna aj na dnešné pomery. Dvakrát preplňovaný radový trojlitrový šesťvalec, manuálna šesťstupňová prevodovka a pohon zadných kolies so samosvorným diferenciálom. Výkon 340 koní a krútiaci moment 450 Nm (krátkodobo až 500 Nm) v širokom spektre otáčok stačil na to, aby táto jednotka zrýchlila z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd. Pohonná jednotka s kódovým označením N54 pochádza z modelu Z4 35is, základom je agregát z dobre známych modelov 35i, ovenčený niekoľkými titulmi Motor roka. Dokáže točiť až 7000 ot./min., takže nezainteresovaného človeka môže ľahko presvedčiť, že ide o atmosféru.
Automobil bol zámerne navrhnutý tak, aby neohrozoval pozíciu M3. Adresnými úpravami je možné veľmi ľahko preniknúť do teritória M3, pri tom všetko to máte v oveľa kompaktnejšom a ovládateľnejšom formáte. Aj keď BMW 1M nemá taký cveng ako M3, v komunite sú schopnosti auta veľmi dobre známe. Ako nové stálo cca 50-tisíc eur, teraz praktický nenájdete kus za menej ako 40-tisíc eur a je veľký predpoklad, že na cene bude už iba rásť.